Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har ei jente på 2 år som som har fått vannkopper. På tirsdag så jeg de første prikkene, og det var ganske mange. Det jeg lurer på er hvor lenge jeg må holde henne borte fra barnehagen? Jeg har en ganske hektisk hverdag akkurat nå for tiden, men så vil jeg jo ikke sende henne i barnehagen før hun er smittefri. Håper dere har noen fornuftige svar til meg! Takk på forhånd
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Fra lommelegen.no: Sykdommen smitter fra 2 dager før til utslettet er begynt å tørke inn. Smitten skjer gjennom luften (fjerndråpesmitte) eller gjennom direkte berøring av utslettet. Så når sår og blemmer har fått skorper er hun altså smittefri. Er hun i form, uten feber og spiser bra, kan hun altså i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Takker for svar. Heldigvis er hun i kjempefin form, og har ikke hatt feber en eneste dag. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før skorpene kommer? Og er det noe jeg kan gjøre for å fremskynde dette? - HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå