Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har oppdaget noe jeg synes er fryktelig vanskelig å forklare og å få et svar på.. Sjedeåpningen på min datter er på en måte grodd. Det er ikke hull der!? Har aldri vært det, men har tenkt at det sikkert "sprekker opp". Men nå er hun snart 2 år. Noen som vet noe om dette? Takk for svar..
Simply Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Husker å ha lest om flere som har skrevet om det her, men fikk vel egentlig ikke med meg hva slags svar de fikk siden jeg da hadde gutt. Nå har jeg en jente på 17 mnd. og det ser ikke "grodd" igjen hos henne. Har du prøvd å google det ? Mulig du får opp noe svar.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Dette må du ta opp med legen. Enten får dere en hormonkrem som skal åpne opp eller hun kan trenge en oppersajon.
Gjest Edemuli Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Høres veldig merkelig ut, ville tatt kontakt med helsestasjonen. Rart det ikke har blitt "oppdaget" på kontroller før. Kjenner til noen som har blitt født uen endetarmsåpning, men det er jo blitt oppdager rett etter fødsel. Så det meste er vel mulig.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Har ikke erfaring fra min egen datter, men har lest at noen jenter er født uten skjedeåpning. Det må rettes på kirurgisk. Såvidt jeg har forstått er det en enkel operasjon. Kontakt fastlegen eller helsestasjonen, de vet hva de skal gjøre videre. (Forresten rart at dette ikke har blitt oppdaget ved kontroll? Mener å huske at de sjekket at datteren min hadde både endetarmsåpning og skjedeåpning ved kontrollen etter fødselen.)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Forsøkt å google det ja. Selvfølgelig ikke så lett å vite hva jeg skal google om. (Skrive). Får opp masse om omskjæring og andre ufyselige saker.. :-( Vanskelig å forklare. Men der det skal være hull til sjeden er det masse hud. Ser ut som det er noe under der..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Takk for svar jenter! Er SÅ glad for at det finnes sånne forum... Ja, ganske merkelig at det ikke er oppdaget. Særlig med tanke på at hun er for tidlig født og har fått god oppfølging med alt hele veien.. Grøss! Operasjon!!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 Datteren min er tett nedentil, det MÅ åpnes før menstruasjonen setter igang, ellers samles alt blodet innvendig, og det kan være veldig farlig. Ta det opp med HS + lege!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 Sikkert lurt å få det sjekket, sånn i tilfelle. Men i mellomtiden kan jeg fortelle at hymen/jomfruhinnen, som sitter nederst i skjeden, kan være så stor at det omtrent ser tett ut (det er alltid noe åpning, sånn at mensblod kan passere). Eller den kan være så liten at man nesten ikke ser den. Sikkert innenfor normalen, datteren din også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå