Gå til innhold

Hvilken vogn, og hvorfor akkurat den?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har litt vogntrøbbel da jeg ikke klarer å bestemme meg. Akkurat nå er det en emmaljunga citycross som vurderest sterk men er ikke sikker. Syntes den er veldig lav men praktisk ellers. Går mye tur og hadde tidligere en med svingjul men den kunne bare brukes til et barn og det er egentlig litt for gale. Men knall god å kjøre før den ble ødelagt. Kjørt maks ett år og 7500kr.Stoler ikke på små svingjul igjen...

Er veldig opptatt at det skal være en lett vogn som er god å kjøre. Syntes mountain buggy er genial men utelukker den da du ikke kan ha sportsdelen vendt mot deg. Begynner stort sett med den når de er 6 mnd og det er litt tidlig å sitte feil veg syntes jeg......Noen innspill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har city cross'en. Kjøpte den til førstemann som kom i april 2007. Er kjempefornøyd! Vogna er veldig lett i forhold til alle andre vogner jeg har prøvd. Den er kanskje litt lav, men jeg er 173 cm og har aldri tenkt over det når jeg bruker min. (PS! Mannen er over 190 og det går fint for han å trille også)

 

Nå er førstemann snart 3 år, men vi bruker vogna fremdeles. Han sover veldig godt i den, for sportsvogndelen er lang, så han kan faktisk sterkke seg godt ut (og han bruker str 104 i klær nå..) Vinterposen som "hører til" er veldig god og lang, denne også.

 

Ellers har jeg city bag'en på vogna det første halvåret. Liker den kjempegodt. Liten, lett og babyen kommer en del høyere opp enn med sportsvogndelen.

 

Hvis jeg skal komme med litt kritikk, så må det være:

* Har hatt litt trøbbel med bremsene, men det repareres gratis hver gang + dette er utbedret på de nye vognene.

* Kalesjen kan, i veldig sterk vind, blåse bakover, fordi det ikke er noe som holder den stramt oppe, som på f.eks simo kombi. (har vel skjedd 2 ganger på 3 år)

* Bruksanvisningen sier at vogna er så lett at du ikke bør ha stelleveske hengende på styret (den kan komme i ubalanse/velte)

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Simo duo. Hadde Simo kombi til første og Mountain Buggy med bag + Simo bagvogn til mellomste. Bagvogna var overlegent god, så derfor blir det Simo duo denne gangen. MB egnet seg best etter at mellomste fylte året, likte ikke å måtte snu forover ved 5 mnd., som var så lang tid som han passet i MB-bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte å kjøpe city crossen. Virker som en veldig bra "overall" vogn, til by og mer ulendt terreng, Den er lett og virker enkel på kjøre og er enkel å "pakke opp og ned" og transportere i bil etc. Har hørt mye bra om denne vognen, og fått den anbefalt fra flere venninner som har den og som er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg hatt Emmaljunga ville det blitt City cross, nettop fordi den er mye lettere enn mange av de andre modellene, blir litt nettere liksom :)

 

Jeg hadde Emmaljunga Edge Duo Kombi til første, og har Simo Kombi til neste :) Eneste grunnen er at jeg ville prøve Simo.. =p

Og at jeg syns Simoen har bedre plass i sportsdelen til tykk pose. Men den er ganske tung da! Har en Easy Walker som overtar når jeg er klar for å ha babyen forovervendt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt mountain buggy fra urban jungle. alle tester og folk jeg kjenner har vært veldig fornøyde så vi skal teste det ut. dessuten er den liten og nett og veier lite. det er et stort pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Brio Sing fra 2008 som vi kjøpte til forrigemann. Hadde Emmaljunga Smart Duo til førstemann i 2006. Vært fornøyd med begge vognene, men solgte Emmaljungaen siden jeg ville ha en lettere vogn. Den var stor og tung å få inn/ut av bil. Brioen er veldig lett. Men skulle jeg kjøpt ny vogn nå hadde jeg kanskje landet på en TFK eller Easywalker. TFK har en av markedets lengste bager og sportsdelen kan brukes lenge. Brio sportsdelen er litt kort, men vi kommer til bruke den nå til nestemann og heller kjøpe ny sportsvogn når det trengs. Har i tillegg en Carena Double Swing søskenvogn som jeg bruker mye når jeg går tur. Brioen blir mest brukt til små byturer og kjøpesenter. Eneste jeg vil si jeg er misfornøyd med på de vognene jeg har er plasthjulene som er noe herk på vinterføre. Anbefaler lufthjul hvis du skal gå mye og langt på snøføre. De største fordelene med vognene jeg har er at de er lette, gode/lette å svinge, enkle å ta med i bil og på buss. Med Emmaljunga kan man vel bare bruke Emmaljunga sine bilstoler på understellene tror jeg, og de bilstolene har skåret veldig dårlig på sikkerhet i alle tester jeg har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei.

Vi bestemte oss for MaxiCosi Bilstol siden den har kommet ut best i test, og bedre resultat på testen enn noen gang!. Og sikkerhet er viktigst for oss.

Siden det ble MaxiCosi bilstol kjøpte vi liksågreit samme merke i vogn slik at vi kan bruke samme vogn/understell til bilstolen. Vognen er stødig og vi valgte 4 hjul for at den skal være mer stabil.

 

Vi har alle forskjellige preferanser og ønsker. Lønner ser å lese og se seg litt rundt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har undersøkt, ringt og snakket med mange. Mountain buggy og TFK er definitivt vinnere. Vi har etter mye om og men bestemt oss for mountain buggy. Er helt enig med deg i at det er et stort minus at småen må sitte vendt fra meg når han er så liten.. samtidig sier de fleste at dette er oftes mors behov... dessuten så er det svært få gode trehjulinger hvor barnet sitter vendt ot deg.. quinny.. men den anbefaler ingen..

Mountain buggyen er utrolig lett på alle måter!!! Det er litt å tenke over at du er den som i oftes skal løfte inn og ut av bil, bære bag, trille m bag.... tenk på ryggen!

 

Jeg hadde selv problemer med å innse at det ble en trehjuling, synes egentlig de ikke er så fine.. men fy søren så enkelt å trille, lett å legge sammen, lett å løfte, full liggestilling og praktisk den er!!

Vi har sett på emmaljunga city cross, prøv den! ja, den er lett, men prøv å legg den sammen og løft den. Den er så utrolig stor og vanskelig å få tak på! Det var uaktuelt for min del.. (som sagt, inn og ut av bil..)

 

Bruk god tid! gå i butikker, du får utrolig god hjelp! sammenlign alle potensielle, sjekk nettsider hva folk flest sier :)

 

Lykke til, det er en jungel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet kke hva jeg skal ha denne gangen. Hadde brukt emmaljunga med nr en (vognen var fra 1998), brukt brio et eller annet bruker nr 2 som sovevogn i barnehagen (fra 2005) og nå skal jeg få splitter ny fra Estland. Tror at jeg har fått litt dårlig erfaring med de jag her da de ikke har vært spesielt gode. Vet at jeg legger vekt på hjulene. At de ikke er sånne gummisaker som de var før og at de er litt brede, så den kan kjøre i terreng. Vet at jeg er også legger vekt på kalesjen. Den jeg har til minste nå er ødelagt fordi barnehagen ikke har tatt opp låsen på den før de dytter den ned. Triller jeg vognen over ei dump, så detter den ned av seg selv.

Men dette er jo sistemann (tror jeg) så at det er ny vogn for en gangs skyld er krem for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det å ta fram simo duo vogna etter lille gutt.. Jeg er kjempe fornøyd med den, og nå er vi 5 venniner som har/skal bruke simo duo. Passer til vårt bruk :) Jeg vasket og la bort vogna da lille gutt var ca 1,5-2år, da kjøpte vi emmaljunga scooter som vi enda bruker. Han er nå straks 2,5år.

Så simo duo vogna står nå på loftet like pen til snuppa som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyd med Emmaljunga City Cross og skal bruke den. Har kun sportsvogna og kommer til å bruke mykbag denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Brio Happy Duo 2007 modell. Vært kjempefornøyd med denne, men sportsdelen ble ikke brukt særlig lenge. Kjøpte en Teutonia Timmy (09 mod) som vi er enda mer fornøyd med. Regner med at vi kommer til å bruke Brioen med babybagen frem til hun er 6,7,8 mnd, også bytter vi til Teutoniaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi også bestemt oss blir en emmaljunga citycross:) Fin den lilla fargen:) Kommer til å kjøpe den i Sverige da det nesten er 2000 kr billigere nå når kursen er så lav:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle kjøpe vogn til førstemann, så visste jeg at jeg ville gå masse på tur med den så jeg sjekket opp hvilken vogn som passet seg best for turgåing i forskjellig terreng osv. Mitt valg falt på Easywalker Sky og jeg har ikke angret ett sekund! Den vognen har gått ufattelig mange mil på kjerreveier, grus, asfalt, snø osv. og jeg har aldri hatt noe problem med den. Den er veldig lett, med 3 hjul (men forhjulet kan låses). Forhjulet er stort slik at det ikke er noe problem om det er snø osv. Denne vognen kan ABSOLUTT anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...