Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skrev tidligere at jeg har en pupp som har veldig lite melk,ca 30 ml bare...

har begynt å pumpe meg hver 2.time på dagtid,men det kommer nesten ingenting.skal jeg pumpe helt til det er tomt eller skal jeg pumpe litt lengre selv om ingenting kommer ut?

hvor lenge må jeg gå slik før jeg merker forskjell på melkeproduksjonen?

dette er fader meg altoppslukende,kan ikke la være å tenke på at jeg ikke har nok melk til ungen min...HATER dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er ikke bedre å la han suge på det så ofte du kan da? De klarer å suge ut mer enn du klarer å pumpe hvertfall!

Lykke til!

Skrevet

Ja også syns jeg at jeg får ut mere melk hvis jeg håndmelker. Så hvis du ikke får babyen til å ta puppen og du føler du har pumpet deg "tom" så forsøk å håndmelke litt. Da kommer det gjerne noen dråper ekstra, hvertfall her i gården. Kan gjerne ha på litt varme omslag også, det hjelper på utdrivingen (det beste er jo å stå i dusjen og håndmelke, men litt i overkant og dusje hver annen time kanskje?)

Lykke til med produksjonen :o)

Skrevet

Jeg plages også med å få ut nok til et måltid når jeg pumper.

Det hjelper litt når jeg bruker elektrisk pumpe, men jeg er student, så det har jeg ikke råd å kjøpe selv...

Ellers så sa de på helsestasjonen at mange kan plages med å pumpe, selv om det er mer enn nok mat til ungen. Det hadde vist noe med hormoner å gjøre.

Tips jeg fikk fra dem var:

Pump det ene brystet mens barnet spiser på det andre (ikke at jeg får til det med vanlig håndpumpe).

Pump med barnet i fanget eller ved siden av deg.

Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at du har for lite melk, for det har du nok ikke. Men det er vist vanlig at man ikke får ut like mye melk når man pumper. De sa på helsestasjonen at kroppen hos noen ikke ville slippe ut melk til andre enn barnet, og derfor "blokkerte" for pumper o.l. Litt merkelig, syns jeg, men det er vist vanlig.

Så det at du ikke får ut mye melk når du pumper betyr ikke nødvendigvis at du ikke har nok melk til barnet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...