Gå til innhold

Vondt i magen når jeg løfter :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber/driver en liten familiebarnehage og når jeg løfter et barn får jeg smerter i magen som går nedover mot underlivet. Dette skjer hver eneste gang. På kvelden ligger jeg rett ut på sofaen og har vondt i magen min+ at jeg er super kvalm og kaster opp hver eneste ettermiddag/kveld...

Begynner å merke det i bekkene/hofta når jeg står.

Jeg har ikke noen mulighet til å ta meg av våres 2 gutter pga allmenntilstanden min.

Dette er mitt 3 svangerskap og jeg er bare 6 uker på vei. Første svangerskapet var jeg ikke borte ifra jobben en eneste dag, andre gangen ble jeg borte litt pga kvalme i begynnelsen og rundt uke 20 ble jeg sykemeldt pga bekkensmerter..

Er det noen andre som har opplevd smerter ved løft?

Og noen som kan komme med sine synspunkter på hva jeg skal gjøre fremover..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som om det er bekkenet som skrangler? Tror du burde ta det med ro, la være å løfte. Skjønner det er vanskelig (umulig) i jobben din da. Spørs om du må sykemeldes. Ville nok satt familien foran jobben i dette tilfelle.

Skrevet

Har tenkt tanken på sykemelding, men synes det er vanskelig ettersom jeg jobber hjemme og får 4 barn levert i mitt eget hus+ at jeg må ha vikar her da..

Det er jo selvfølgelig en mulighet, men ikke over en lengere periode(max et par mnd) Får jo ikke noe privatliv eller slappet av. Og da må jeg få de barna plasser et annet sted, men da må jeg være sikker på at jeg er sykemeldt ut svangerskapet hvis jeg gjør noe sånt.. kan ikke plutselig begynne å jobbe igjen i mnd 4-5 og skal få inn nye unger..

Uff, synes dette er vanskelig.

Har ikke klart å fortalt foreldrene om at jeg er gravid og er usikker på hvor lenge jeg skal vente med det.

Skrevet

Høres kanskje ut som du skulle vurdere sykmelding/ vikar noen uker, og rekke å tenke litt over saken samtidig som du får hvilt. Enig med de som sier at du først og fremst må passe på deg selv, men skjønner jo godt at du føler ansvar for foreldrene/ barna.

Først og fremst gratulerer med å være gravid, håper det ordner seg så du kan konsentrere deg om den positive nyheten. Foreldrene vil jo være glade på dine vegne selv om det får konsekvenser for dem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...