Gå til innhold

Hunde kontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gi bort hunden min mot at jeg får en valp fra hennes neste kull, hun som skal få hunden fåreslo at jeg skrev over hunden på henne, så hun sto som eier (forståelig at hun vil det før hun invisterer penger i hunden) og at vi skriver en kontrakt der det tår at jeg har krav på en valp fra hennes kull.

Er det nok å bare skrive dette enkelt og greit på ett ark med underskrifter? Tenker om det skulle bli noe tull, så er det nok til å være bærekraftig i en event rett e.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så lenge begge skriver under og dere husker å datere kontrakten, så bør det holde at dere enkelt og greit beskriver hva dere konkret har planlagt. Hva om hunden ikke får noen valper, har du tenkt på om du da skal kreve annen kompensasjon, eller få tilbake hunden? Skal du få førstevalget ang. hvilken valp du skal få?

Skrevet

Takk for svar!:)

Nei hun sier hun skal sette valper på henne i april, så regner med hun gjør det, om ikke det blir valper med det første er det ikke verdens undergang, vi bryr oss ikke om pengene, selv om det er en miniatyr hund, så lenge hunden har det bra, så er det nok for oss.

Regner med jeg fårl førstevalget på valp, blir jo å følge opp hunden, så jeg får vel sett valpene før event kjøpere, men skal skrive i kontrakten at vi skal ha en tispe valp da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...