Gå til innhold

Hvor tidlig begynte barna å dele rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jo tenkt å ha babyen inne hos oss til i hvert fall 6 mnd, og tenker da vi flytter henne inn til storebror som da vil være 2 år.

Noen som har erfaringer med å la de dele rom så tidlig? Kan enda tidligere være likeså greit?

Jeg regner med det er full streik helt fra starten av, men jeg mener at forrige gang så sov han ganske godt fra 3 mnd alderen, men JEG ville jo ikke ha han ute av synet og det er ikke sikkert det blir noe anderledes neste gang, men det hadde vært deilig å vendt de begge til å sove i samme rom så fort som mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at de sov på samme rom fra minste var ca 4mnd gammel. Eldste som da var 22-23mnd sov som en stein så det gjorde ingenting at lillebror vræla innimellom!

Skrevet

Vi flyttet lillebror inn på rom sammen med storesøster da han var ca 8 mnd. Hun var da 3 1/2, det går aldeles utmerket :)

Skrevet

Her skal de to trolla dele rom etter hvert også. Men jeg er så bekymra for at storetroll skal finne på noe bøll med hun minste...

Hvor store bør de være så de får sagt i fra om storesøsken gjør noe mot de?

Jeg er mest redd han skal legge noe over henne, slik at hun ikke får puste. Eller klatre oppi senga til henne...

Skrevet

Jeg hadde babysitteren liggende i senga og vedsiden av senga til mini helt til jeg følte meg trygg på at han var stor nok til å gi beskjed om storebor fant på noe tull med han!

Det eneste som skjedde var at storebror klatret opp i senga hans og lå sammen med han! Så lå de der å koset seg sammen.

Skrevet

Vi har ikke babycall da, og vi hadde ikke tenkt å skaffe oss det heller. Men soverommet til barna er maks 5-6 meter fra der vi sover...

Skrevet

Hmmmm, tror minsta var rundt 7 mnd da vi flyttet henne inn på rom med storebror. Han var da nesten 3 år. Gikk helt fint det, han sov seg gjennom skrik og skrål han.

Det var en periode vi delte rom alle sammen pga oppussing av barnerommet. Da var eldste 2,5 år og minsta 3 mnd. Gikk veldig fint det, eldste sov seg gjennom alt, helt i koma.

Eldste her er en som ikke finner på mye tull, så stolte på at han ikke ville finne på noe tull om natta. Hadde babycall i tillegg, og det eneste som skjedde et par ganger var at han var borte å pirket bortil henne og spurte om hun skulle stå opp snart. Endte jo med at hun begynte å hylskrike.

Hørte alt på babycallen og konfrontrerte han med det, men han nektet helt til jeg viste han babycallen....he he.

Skrevet

Vi la lillebror inn til storebror når de var 4 år og 9 mnd=) Tidligere enn det kunne vi ikke fordi lillebror nattamma til han var drøyt 8 mnd=)

Skrevet

Dette høres oppløftende ut!

Jeg har litt tro på å vende de til "bråk", så forhåpentligvis går det greit dette her.

Skrevet

He-he, vi hadde snuppene sammen fra første stund vi!

Eldste var 13 mnd og lillesnupp flyttet rett inn på rommet med søsteren da hun kom hjem fra sykehuset.

Gikk så fint atte:)

Skrevet

Jeg har minsten på eget rom forløpig, han er 5,5 mnd gammel. Tenkte å flytte han inn til storebror på 19 mnd så snart han ikke spiser på natta lenger. Storebror våkner ikke veldig lett, men lillebror roper veeeldig når han våkner og vil ha flaska si hehe, skal avvenne han om en mnd eller to om han ikke sover rundt enda, og da flytter vi antagelig han over på storebror sitt rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...