Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg fant ut i dag at jeg er gravid. tankene er så mange. skal jeg beholde babyen eller ikke? kommer jeg til å klare det nu? jeg har en helt fantastisk kjærest, vi er forlovet, men ikke flyttet sammen pga at vi vil være gift først. så planen var jo at vi skulle gifte oss først, å etterpå få barn.... Problemet mitt er det at jeg vet ikke hvordan jeg takler en eventuell abort, har vært babysyk i mange mnd, har ett barn som er 5 år. har før mista en gang, å tatt abort en gang. det som skjedde etter den kirurgiske aborten var at jeg måtte to ganger inn på utskrapning etterpå, pga dårlig jobb. så tenker veldig mye på at om at vi blir enige om at jeg skal ta abort, hvor store er da sjansene for at jeg blir steril, å aldri mer kan bli gravid igjen? Jeg vil jo gjerne beholde barnet, men samtidig så er alt ett fullstendig kaos oppe i hodet mitt nu. vet ikke hva jeg vil, hva jeg føler.... alt er bare som om at det har skjedd i en annen verden, jeg sitter med en tomhet, jeg har ikke vært meg selv etter at jeg fant ut dette..... tenker på om at det er rett overfor barnet å bære det fram nå, med tanke på at vi ikke bor i lag, ingen av oss har jobb, jeg er under utdanninng å det samme er han. Please kom med noen gode råd..... Jeg er ikke intressert i frekke kommentarer.... er nok nedenfor fra før av om ikke alle skal komme med noe som sårer meg
Knøtte85 Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har tatt abort et par ganger.. Og fikk beskjed på sykehuset at jeg ikke hadde noen sjanse for å bli steril pga det.. Jeg har hatt to medisinske aborter, og en kirurgisk utskrapning pga spontanabort! Så ikke bekymre deg for det! :-) Eneste jeg egentlig kan si, er vel at man får til det man vil! :-) Mange studenter som får barn/flere barn! :-) Det blir nok bra uansett hva du velger skal du se! :-) Masse lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Det er ikke alltid ting skjer i den rekkefølgen vi hadde sett for oss. Dette er det mange som har klart før deg, du klarer det og:-) Jeg jobber i barnehage og har møtt mange foreldre som studerer. Det er trangt økonomisk, men det er bare for en periode. Livet i magen er et barn, ditt barn, som du har resten av livet. Det beste er sikkert å flytte sammen, sette dere inn i hvordan dere skal klare dere økonomisk og sett opp en plan over hvordan de neste årene skal se ut. Da er det lettere å se positivt på det. Når dere har et mål, kan se at i fremtiden blir det lettere økonomisk, utdannelsen blir ferdig senere enn forventet, men det er ingen krise:-) Om du blir steril, vet jeg ikke. Men jeg tror du vil få problemer følelsesmessig. Det virker på meg som om du vil ha barnet, men rammene passer ikke. Det gjør ingenting, jeg har vokst opp i et hjem med dårlig økonomi men mye kjærlighet. Det er det viktigste:-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 det er ikke det at det ikke skjer i den rekkefølgen vi vil, det er at pga religiøse grunner, så skal vi være gift før vi får barn. Selv om at jeg har ett barn fra før av, så er jeg gått tilbake til å leve etter de normer å regler vi har. så tenker mye på hva familien min og hans kommer til å si, vis vi bærer fram barnet. å flytte i lag uten at vi er gift, det er ikke ett alternativ engang, gift først, flytte sammen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Du må selv kjenne på hva som er viktigst: barnet eller familien. Jeg antar at dere ikke skulle ha sex før dere ble gift heller? Du er voksen og må nok ta konsekvensene av dine handlinger. Du har barn fra før, har hatt aborter før, så jeg antar at du vet at man kan bli gravid av å ha sex. Jeg føler med deg, men jeg føler mer med barnet i magen din. Lykke til i en vanskelig tid...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Jeg synes dere burde ta ansvar for deres handlinger. Dere vet at sex kan føre til barn, og da bør dere ta konsekvensene av det. Dere vil gifte dere før dere får barn av religiøse grunner, da burde dere heller ikke hatt sex før dere var gift. Det virker ikke som om religionen er viktig for dere, men de religiøse menneskene dere har rundt dere. Hva er problemet med å gifte seg nå? Da er dere gift når barnet blir født. Det er mange som har vært i deres situasjon tidligere, og det går bra. Det er menneskelig å feile og det vet alle. Alle de religiøse menneskene rundt dere har også feilet. Om det ikke er på det seksuelle området, så har de feilet på andre områder. Ingen er perfekte. Det finnes økonomiske støtteordninger som hjelper dere. Selv om det blir trangt vil dere klare dere.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Religiøse grunner? Du vet det at det ikke bare er snakk om å ikke bli gravid før ekteskapet, men også sex i sin helhet? Hvis du uansett bryter budene og dermed også normene så synes jeg det er veldig kynisk å ta en abort. Da er det bedre at dere går til familiene og sier det som det er og heller lever med den "skammen", gifter dere og flytter sammen. Jeg har selv tatt en abort og det er virkelig ikke en handling man utfører bare fordi det ikke passer så godt inn i livet. Og hva hvis familiene finner ut at dere har tatt en abort? Det er jo mer utenfor normene det og ikke minst helt utilgivelig.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 Dette med "religiøse grunner" reagerer jeg også på. Du overholder jo tydeligvis ikke de reglene du har gått tilbake til, i og med at du nå er gravid. Det er ikke det å bli gravid det er forbud mot, men å ha sex. Og er det mer i tråd med religionen å ta abort for å skjule hva man har gjort? Jeg må si at her viser religionens dobbeltmoral sitt stygge ansikt.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 er vel ikke så lurt å ta abort heller da visst d er religiøse hensikter inni bildet her? nei du får står for d du har gjort å snakke me typen om d å gifte dere i en fart....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå