Gydamamma Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Jeg vurderer å sette inn spiral, men vet ikke helt hvilken type jeg skal velge. Hvilke erfaringer har du?? Bivirkninger osv... Takker for alle svar ¤
Rampongi Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Har hormonspiral og er veldig fornøyd. Bittesmå menstruasjoner og var ikkevond å sette inn. Merker ikke noe til den. Har hørt at man blør mer med kobber, men har ikke erfaring selv. Lykke til med valget.
Snakkelittmeddeg Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Slenger meg på med Rampongi =) Nå tok jeg den på onsdag da, men er foreløpig fornøyd Har og hørt at man blør mer med kobber..
Puncky med nr tre i magen Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har kobber. Jeg reagerer veldig på hormoner så det var uaktuelt å sette inn hormonspiral. Jeg tok p-sprøyta én gang og mistet mensen i over ett år, dumt om vi vil ha en til om noen år - derfor kobber. Det har ikke vært veldig pos. med kobber. Blør mer, oftere mens og lenger blødninger. Mer vondt og mer pms. Altså, ikke akkurat det beste egentlig, men eneste alternativet for meg
Abracadabra Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 ugh svarte langt på denne i sted, men nå er den borte, buhu! kort fortalt -- har nettopp satt inn hormonsp., ingen negative erfaringer så langt... kobberspiral var fryktelig for meg! bukser, laken, møbler ble tilgrist av blod, blødde så mye at 1-2 dager i hver syklus holdt jeg meg hjemme for jeg turde ikke gå ut...! sikkert ikke alle som har det så ille, da. holdt ut i et halvt år ca., håpet det skulle bli bedre...men niks. lykke til med valget, da! :-)
MammanTilEmma❤ Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 har hormon spiral.. snart 4 mnd siden jeg satte den inn, syntes det var litt vondt å ekkelt å sette den inn... fikk menssmerter som jeg hadde hele den dagen. men har hatt blødinger i snart 2 mnd som kommer å går, har også menssmerter vær dag.. som varer kort tid!! er ikke fornøyd akkurat.. men skal vente an noen mnd før jeg eventuellt tar den ut!
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Har hatt kobberspiral, men tok den ut etter 5mnd, da orket jeg ikke mer. Hadde store, lange, hyppige mentruasjoner. Ca 10-12 dager med mensen og ca 15 dager uten. Hadde store mens smerter. Og av alt dette mistet jeg sex lyst. Så nå bruker jeg p-piller i påvente av en hormonspiral. Skal sette den inn i slutten av febr. håper virkelig det blir en bedre opplevelse. Lykke til med valget, ikke lett det der. Håpet å klare meg uten hormoner. men men. med hormonspiral virket jo hormonene ihvertfall mest lokalt i forhold til p-sprøyter eller p-piller så da er jo mengden hormoner også mindre.
Gjest Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 Har hormonspiral. Eneste jeg ikke likte er at det tok ca 4 mnd før småblødningene stoppet. Ganske irriterende faktisk. Etter det har det gått bra selv om det er noen uregelmessigheter. Det går bra når det nesten hver gang kommer så lite at det holder med truseinnlegg. Kjenner en som tok ut kobberspiralen grunnet massive blødninget. Måtte forlate møter, holde seg hjemme osv og det høres jo ugreit ut.
Verbena Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 Med kobberspiral ble jeg et hormontroll utenlike! Blødd mye mer enn normalt og hadde veldig mye vondt. Hadde aldri hatt noe særlig med menssmerter før, men når jeg hadde den hadde jeg så vondt de to første dagene med mens at jeg knapt klarte å gå =( Nå har jeg hormonspiral å det er så mye bedre. Ikke mer hormontroll enn normalt. Har ikke hadd mensen på over 6mnd nå og det passer meg utmerket. det eneste er at noen av bivirkningene til hormonspiralen er veldig like graviditets symptomer, så det har blitt noen graviditetstester.. Også hadde jeg små blødninger de første 3mnd etter at jeg satte den inn. Men nå etterpå med mens veldig sjendent så er det verdt d. Har hatt den i snart 2år!
Gydamamma Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2010 Dere med hormonspiral som skriver om småblødninger de første mnd. Er det da hver dag, litt hver uke, eller?? Jeg heller nok mest mot hormonspiral, da jeg har ganske kraftig mens med påfølgende kraftige menssmerter fra før. Og siden så mange får enda sterkere blødning av kobberspiral frister ikke det akkurat....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå