Gå til innhold

Sykemelding når man ikke har full stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber kun deltid på jobben min. Har 6 faste skift (helg) i måneden, men har alltid jobbet så mye ekstra at det tilsvarer en ca 70% stilling.

har i det siste begynt å få skikkelige bekkenplager og lurer på hva skjer om jeg blir sykemeldt nå?

Får jeg sykepenger kun av de 6 skiftene mine, eller får jeg sykepenger utifra et gjennomsnitt av det jeg har tjent i det siste? og eventuelt hvor langt tilbake regner de gjennomsnitt da?

håper på svar, for er grusomt vondt å være på jobb om dagen...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok bare rett på sykepenger for stilling prosenten som står i ansettelses kontrakten din. Ergo kun rett på lønn for dine 6 faste skift.

Men mulig permisjonspengene dine blir regnet ut utifra hvor mye du jobbet i fjor. iallefall hvis det er nav som utbetaler dem. men er ikke sikker på akkuratt hvordan dette med permisjons penger foregår..

Kjipt å gå med bekkenløsning da... Stakkars og lykke til :)

Skrevet

Jeg har gått synkemelt store deler av svangerskapet, enten 50 % eller 100 %. Jeg jobber i kommunen og har 75 % stilling, men har alltid jobbet ekstra og kommet opp i ca 100% stilling. Har ikke kunnet jobbe noe ekstra på lenge å fikk beskjed om at de rekna ut permisjonspenger ut i fra før jeg ble sykemelt. Har ikke fått noe ekstra så lenge jeg har gått sykemelt..

Skrevet

Joda, du har krav på både sykepenger og permisjonspenger ut i fra hvor mye du jobber. ta kontakt med NAV så forklarer de deg hvordan. Jeg har 60 % fast stilling i sykehus. Dette får jeg nå utbetalt sykepenger fra arbeidsgiver (som får tilbakebetalt fra NAV). Jeg har alltid jobbet mye ekstravakter, oppmot 100%. Dette har min arbeidsgiver sendt beskjed om til NAV, og disse pengene som tilsvarer det jeg pleier å jobbe ekstra får jeg utbetalt av NAV hver måned.

Det blir akkurat det samme når jeg går ut i permisjon om en ukes tid.

I høst trengte jeg å gå ned i stillingsprosent og da ble jeg sykmeldt fra ekstravaktene mine. Altså ekstravakter jeg enda ikke hadde fått tildelt. Jeg jobbet min 60% stilling og fikk bare utbetalt fra NAV det jeg pleier å tjene på ekstravaktene.

Jammen godt det finnes muligheter for dette for alle oss som jobber ufrivillig deltid....

Skrevet

Jeg har kun 30 % fast stilling i min jobb men i juni jobbet jeg 100 %. når jeg da måtte sykemelde meg pga kvalme og oppkast de første 3 mnd. i svangerskapet fikk jeg like mye penger som jeg fikk utbetalt fra juni måned fordi jeg ikke skulle miste noe på å være sykemeldt. Nav går ut ifra det du har tjent de siste mnd., ikke stillingsprosenten din, men lønningskontoret der du jobber skal informere nav om det og da kan det være lurt å forsikre seg om at de oppgir det du har tjent i det siste. Ikke hva du tjener ut ifra vaktene dine=)

Skrevet

Jeg fikk fult ut med sykepenger når jeg skadet foten min og kun jobbet som ekstravikar. Hadde ikke noe fast!

Perm.penger blir utregnet av det du har tjent, i ditt tilfelle vil det jo bli sykepengene også. (6 beste av de 10 siste var det ikke så?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...