Gå til innhold

Hytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har egen hytte bruker dere den ofte? Er det mye utgifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vinter har det vært hytteeiere som har fått vannet frosset flere ganger. Må være usigelig irriterende... Hvilken standard hytta skal ha velger man vel selv. Men litt maling/beising nå og da må regnes med.

Skrevet

Vedlikeholdsutgifter varierer jo veldig. Strøm varierer jo også utfra hvor mye du bruker hytta. Ellers er det ofte avgifter i forbindelse med vei fram til hytta, brøyting m.v. Dernest kommer forsikringer. Foruten renter på eventuelt lån for hytta..

Skrevet

Har hytte på fjellet. Bruker ofte fra påske (sånn rundt påske - når isen er tykk nok til å gå over vannet. ca. 4km på ski) og frem til september/oktober.

Er en ganske gammel hytte jeg og bror har arvet etter farmor og farfar.

Utenom eiendomsskatt så koster den oss ikke så mye. Blir vanlig vedlikehold, olje, bensin til båten på sommeren og slike ting.

Bygde nytt do i fjor og det kostet litt. Og til sommeren tenker vi på å male hytta.

Nå har vi tilgang på skog og hogger ved selv. Vann heter vi i bekken og på vinteren tiner vi snø. Det er heller ikke innlagt strøm så vi har solcelle-panel og sverger til stearinlys & lommelykter på vinteren.

Så alt i alt så koster den oss ikke så mye.

Skrevet

Men føler dere at mye av feriepengene går til stearinlys og bensin? Har dere lang kjørevei før dere tar beina fatt?

Skrevet

Nei, vi bruker ikke mye penger på det. Og på sommeren så holder det med solcelle-panel og at det er lyst hele natta (hytta ligger i Troms). Og så passer vi på å kjøpe stort på Rema ol. når det er båtsesong slik at vi slipper å frakte så mye over på ski når vinteren kommer.

Bensin vet jeg ikke. Det er det broderen som fikser;)

Fra meg tar det ca.40 min å kjøre. Og så er det noen få meter ned til vannet. Tar ca. 20 min over vannet med båt og omlag 30/40min. på ski.

Glemte forresten å si at vi selvfølgelig også har forsikring. Den er på rundt 6000,- i året. Om jeg ikke husker feil?

Skrevet

Åhh, skulle ønske jeg også hadde arvet en slik hytte. Får nesten bare ta til takke med turistforeningen sine jeg.

HI

Skrevet

De har mange fine hytter de og på den positive siden så slipper du å feriere på samme sted hvert år;)

Du får snoke litt rundt på nett. Kanskje du er heldig og finner en fin, og rimelig, hytte som passer for deg/dere. Eller investere i en campingvogn. Kanskje ikke helt det samme, men det duger det også;)

Skrevet

Det finnes mange fæle familiekonflikter der søsken skal eie ting sammen, fordi den ene kanskje må betale alt og ta ansvar for alt mens de andre sitter på "den grønne gren"... Så de er kjempeheldige de som har ei hytte på deling og alle faktisk hjelper til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...