h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 familie og venner på middag eller kaffe, forventer dere da å bli invitert tilbake da....? Hva tenker dere om dere har invitert noen 2-3 ganger på middag, og noen ganger på kaffe, men aldri blitt invitert tilbake....?
blond Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Jeg kjenner dem jeg inviterer så godt at jeg ikke tenker noe spesielt om dem hvis de ikke inviterer tilbake, rett og slett fordi jeg allerede vet (sannsynligvis) grunnen deres. Hvis det er et nytt vennepar ville jeg bare invitert en gang og ventet på initiativ fra dem igjen, for å unngå å føle meg masete. Jeg synes det blir annerledes med nye bekjentskaper.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Jeg forventer ikke å bli bedd tilbake. Og er ikke derfor jeg ber noen heller. Hadde nok tenkt at det bare passet seg sånn der og da.. Men hvis de andre aldri hadde tatt kontakt av en eller annen grunn, bare alltid oss så hadde jeg jo lurt på om det var noe rart..
metaMORfose Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Definitivt et nei til det! Man kan aldri forvente noe slikt, vel? Vi har venner som sjelden inviterer til seg, og det er helt greit. Så lenge jeg vet at de ikke utnytter oss, så er det ok. Det er nok kjernen til mange irritasjoner, vi mennesker teller og passer på at alt blir "rettferdig". Jeg fungerer ikke på den måten, heldigvis. Jeg inviterer hvis jeg føler for det. En venninne av meg er syk, og kan verken alltid si ja til våre invitasjoner, eller invitere til seg, men jeg slutter da ikke å invitere henne av den grunn. Jeg er bare glad for samværet med et fantastisk flott menneske.
*gruffalo* Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Jeg forventer heller ikke sånt sett å bli invitert tilbake, og fortsetter å invitere for det. Men må faktisk innrømme at vi har et vennepar hvor jeg av og til kan bli litt irritert. Det er fordi de aldri har bedt noen til seg, men det er for så vidt greit. Det som irriterer mest er at de bare kommer for å bli servert. De hjelper aldri til med noe, sitter bare og venter på at maten skal bli klar. Mens alle andre som er der hjelper som regel til både med småting før maten og rydding etterpå. Og da kjenner jeg faktisk at jeg blir litt frustrert, hehe. Vi har til og med hintet til dem, men da bare ler de det vekk. Har ogsså sagt at vi gleder oss til å komme til dem, men da sier de bare at da må vi lage maten selv... De har barn, så tydeligvis kan de lage NOE mat, for regner med de barna også spiser;) Så, selvfølgelig er det noen som har grunner til at de ikke kan invitere tilbake, men ellers synes jeg det er normalt å i hvert fall hjelpe litt til...og gjerne invitere tilbake eller ta et initiativ til en annen slags sammenkomst. Tur sammen, grilling o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå