Gå til innhold

Koking av flasker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var barnet når dere slutta med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slutta å koke når hun var cirka 10 mnd. Da "kokte" vi dem i oppvaskmaskina fram til hun sluttet med dem.

Skrevet

Slutta å sterilisere flaskene ved 6-7mnd, men flasketuttene steriliserer vi enda, og kommer til å fortsette med det så lenge vi bruker flasker.

Skrevet

Koker dere vannet også? Fikk beskjed av hs om at det ikke var nødvendig lenger. Vi bor i Akershus.

Skrevet

Nei, vi slutta å koke vannet samtidig som vi slutta å koke flaskene. Men tuttene ville jeg sterilisert uansett, er mye krinkler og kroker, greit å være sikker.

Skrevet

Nå blir jeg vel halshugd..., men den første mnd kokte jeg flaskene.. Nå vasker jeg de bare med zalo og vann.

Skrevet

jeg slutta å koke flasker da baby var 3 mnd. vasker de i oppvaskemaskin.

Skrevet

hun er 5 mnd gammel, og vi koker de i ny og ne. kanskje 3-4 ganger i uken. vasker de i maskin og/eller med salo :)

Skrevet

Vi har ikke brukt så mye flaske, men har aldri kokt de. Zalo og varmt vann i førsten, så i oppvaskmaskinen. Lufttørking etterpå, da er det ikke mye bakterier igjen :-) Hos friske barn skal ikke det være nødvendig å være så "hysterisk"..

Skrevet

6 mnd - da fikk jeg beskjed av helsestasjonen at det holdt å vaske dem. Det er melkebakterier som er grunnen til at man skal koke flaskene, og det er visst nødvendig for babyer under 6 mnd, men ikke over:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...