Gå til innhold

18 mnd, ca 85 cm. babybilstol som passer i ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Spania og der er det visst ikke barebare å få tak i bakovervendte bilstoler. Som den "gode" mor jeg er er jeg lettere hysterisk på bilsikkerhet og SKAL ha bakovervendt. Men disse setene er jo ikke akkurat enkle å flytte på og drasse med seg.

Vurderer derfor å bruke et babysete da snuppa vår ikke veier mer enn 10kg (de fleste går jo opp til 13 kg).

Er det noen her inne som kan anbefale en babybilstol som kan passe for oss? Har selv Acta Graco tri-logic men det er AKKURAT for kort i ryggen (dette er vel nesten det eneste som er "lukket" og heller øverst av setene og dermed er man ganske hemmet i lengden i fht feks maxicosi etc).

PLease! er det noen som har et sete å anbefale? Evnt vet innvendig målene på ryggen til noen andre seter enn graco sitt?

Evig takknemlig for hjelp:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britax sine seter er ofte lange i ryggen og god plass i. Jeg husker ikke helt hva babysetet heter, men jeg tror det heter baby safe. Test ut dette. Graco auto baby er også langt i ryggen, men jeg vet ikke om disse selges lenger jeg?

Skrevet

Tusen takk for svar. Vi er blitt store Britaxfans etter at vi byttet til større sete så skal absolutt sjekke ut babysetene deres også:)

Skrevet

Jenta vår brukte i alle fall sitt Britax/Römer (same merke, ulike navn rundt omkring) babysafe komfortabelt til ho var 17 mnd og ca 82 cm/drøyt 9 kg.

Storebroren lånte det forresten av ho på ein "krisetur" då han var ganske nøyaktig 2 år (12 kg og 87 cm).

Skrevet

TUSEN TAKK for nyttig svar:) Ser ut til at det er håp for å ha med et sikkert (og passe stort) bilsete når vi skal på tur!

Skrevet

Min gutt er like gammel og ca like lang som din, og bruker av og til maxi cosi sitt babysete som ekstrasete, går helt greit bortsett fra at beina kommer litt langt opp på seteryggen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...