Gå til innhold

Det tar på psykisk å gå på overtid.... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel første dagen som jeg har vært å rota litt nedi kjelleren mentalt... har vært så optimistisk på at jeg skal få se jenta mi i løpet av helga, men tiden renner fra meg... trodde riene var i gang før i dag, men neida, de stoppa nesten rett etter at det begynte følte jeg... og nå er alt som før... det er to ting jeg har lært av dette svangerskapet. Sett termindato 14 dager etter den virkelige terminen og oppgi den termindatoen til alle rundt deg. Neste gang en venninne av meg er gravid, skal jeg aldri sende meldinger for å spørre om det SKJER NOE. I dag har jeg latt telefonen ligge igjen i senga.... orker ikke en samtale til....

måtte bare syte litt... men med en god natt med søvn så er jeg nok mer optimistisk i mårra :-)

ha en fin lørdags kveld alle gravide :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff tenker det sliter på. men er heldigvis ikke lenge før du er ferdi! jeg har ikke sagt termindatoen til noen i min omgangskrets nettopp pga frykt for overtid. har noen kjente her inne på bim som vet ellers er det bare meg å samboer pluss våre foreldre som vet.

gitt om folk blir fornærma når dem ikke får vite termindatoen! hehe

min mor gikk 3 uker over md meg å hun skjønner meg veldig godt.

Hvor mange dager er du over nå? jeg har termin i dag å det ser ut til at det ikke skjer noe særlig her.

syns du med god samvittighet kan legge vekk mobilen å bare tenke på deg selv!

Skrevet

Helt enig, lurt å si noen uker lengre frem i tid (eller ikke si det alls). Jeg var så dum så jeg fortalte om begge termin datoene jeg fikk....12. januar var første ( etter 3d ul) men UL termin var den 16. januar. Er nå en uke over å det er slitsamt med alle "skjer det noe" meldinger og tlf... forsåvidt hyggelig at folk bryr seg men slitsamt og... jeg skal gi beskjed NÅR det skjer noe, sier jeg, men men... så kommer meldingene på nytt igjen. Ah.

Begynte å blø litt tidligere i dag, (rosa/brun utflod) lurer på om det kan være tegningsblødning? Har dere hatt noe av det? Slimproppen gikk i mandags.. mye kynnere i dag men ikke rier. Håper det snart skjer noe med dere jenter! :o) God kveld!

Skrevet

har også hatt litt rosa slimblandet utflod i dag, men vet ikke hva det er! slimproppen gikk for 3 ukersiden så det er ikke den.

Skrevet

Da lurer jeg på om det ikke er tegningsblødning på deg, også..? http://www.lommelegen.no/321849/fodselen-er-igang

Det er vel et godt tegn dette håper jeg!? Men, skal man ringe føden pga det? Ser at det står på papiret fra sykehuset at man skal ringe om man får blødning, men litt usikker. Det har nesten sluttet å blø her nå også. Hmm... tror jeg venter litt...

Skrevet

jeg har også stussa litt på det med å ringe føden men ser liksom ikke poenget når ikke det er noe mer enn litt rosaslim?! har stoppet opp her nå har endel murringer å slikt men det har jeg hatt en mnd nå. skrev et inlegg lengre ned på sia her men ikke fått noe respons på det. jeg drøyer det litt å om det blir kraftigere og\eller riene kommer så tar jeg heller kontakt med føden

Skrevet

Huff.. Skal banne på at jeg også kommer til å gå over tida! Jeg skjønner godt at du er lei... Rart at ikke folk skjønner selv at det er plagsomt for den gravide at de maser. Spesielt de som gnåler hele tida!! men men..

Trøst deg med det at du UANSETT snart har babyen i armene dine. :)

Skrevet

Det høres ut som dere har det da :-) spennende

tror ikke man trenger ringe føden, det er vel hvis det kommer masse friskt blod, men jeg er ikke 100% sikker

jeg er -5 her inne, går etter mensenterminen... er -3 fra ul, så skiller bare to dager... Det er jo ikke såå mye over, men jeg trodde hu sku komme 2 uker før, så føler jeg er over to uker på overtid....

Skrevet

ja, prøver å trøste meg med at innen 14 dager så er hu helt sikkert her....

de som maser mener ikke noe vondt med det, det er det som er så fælt, for man kan ikke bli sint for at noen bryr seg... hehe...

jeg håper ikke at å gå på overtid har sammenheng med trangt bekken...

Skrevet

uffja, kjenner følelsen så godt. Gikk over tiden med forrige, denne gangen har jeg termin på mandag. MEN problemet er bare at jeg føler meg så veldig på overtid fordi legen var knall-optimistisk for 10 dager siden fordi jeg hadde åpning og han strippet meg og allslags.....men ingen baby. Psykisk er jeg dønn på overtid....og babyen blir ikke akkurat mindre.

Skrevet

Skjønner godt at kjelleren er i nærheten ja. Ikke for å si "sa jo det" men har prøvd å hyle opp om at man mentalt må sette datoen lenger frem enn det den er. Mye lettere å telle nedover enn oppover.

Hver dag over termin er pyton og telefoner og "ja du går her enda" 14 dager før termin kan jo kjøre selv de hareste av oss i bakken. Ser frem mot 2. feb selv om UL termin er nå til tirsdag. Håper 1 uke over tiden holder og da er det iallefall ikke så fryktelig lenge å gå over.

Hvorfor er folk så masete egentlig?

I det øyeblikket babyen kommer er det besøk, pakke og så ser man ikke noe til dem på lenge for da er de redde for å forstyrre...

Forstyrret jo enda mere før bare da psykisk!! Vil heller forstyrres fysisk, bare TA MED EI KAKE TIL MEG!!!

Ups, nå tipper det visst for meg og...

Ut kommer de folkens, uansett!

Krysser fingrene for at denne uka som kommer blir ei skikkelig bra fødeuke!!!

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette innlegget! Jeg ble skikkelig irritert når noen ringte meg etter termin min og sendte meldinger, uten at jeg helt vet hvorfor. Det bare tæret på å skulle snakke om det, tenke på det..

Gikk 12 dager på overtid sist, og det ble det omtrent denne gang også. Jeg har nå en nydelig sønn som kom til på natten 18.01.10, og det var den 12. dagen. Han kom til verden bare 40 min. etter vi kom til sykehuset. Jeg hadde da hatt blodslim hele dagen før og svake rier. De bygde seg ikke skikkelig opp før etter midnatt, og da gikk det fort til han var ute kl.03:10.

Jeg var så sikker på at jeg måtte til igangsetting den morgenen, men det slapp jeg. Hold motet oppe og håper at dere er i gang nå siden dere har tegningsblødning!:)

Skrevet

jeg hadde termin den 18 jeg å, både mens og ul termin da er -6 dager nå.. er kjedelig å vente, men tenker at jeg er heldig som ikke har fått en permatur baby, for det kan være tungt...

kjenner meg altfor godt igjen i "skjer det noe" meldinger , både meg å mannen får mange av de hver eneste dag.. og hver gang sier vi: vi gir beskjed når ting skjer:)

skjønner deg veldig godt, ikke noe tegn til fødsel her i gården heller, merker jeg begynner å bli mer utolmodig for hver dag som går... :/ men jeg prøver å se på det posetive jeg da, å det hjelper veldig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...