SnartToGull Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 jeg er ped.leder på småbarnsavdeling og er nå i uke 24. Synes det er veldig tungt å gå på jobb...mye stress ifh til at jeg bare jobber 50% (er 50% sm), har bekkenvondt og dårlig arbeidsmiljø...vanskelig å tilrette legge...er litt fortvilet for hva jeg skal gjøre...synes situasjonen er utholdelig i 3 mnd til... Hvordan er det med dere andre ped.ledere/førskolelærer/assistenter....hvor langt er dere på vei og er dere i full jobb ennå?? hvordan blir jobben deres tilrettelagt??
iok med sønn <3 Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Hei du. Sniker meg inn fra 1. timester. 1 uke igjen nå, så er jeg her inne jeg også hehe... Så jeg har jo ikke fortalt det på jobb enda da... men kjenner at det er tøft! Å det er jo vanskelig å få ting tilrettelagt i en slik jobb som dette, selv kunne jeg tenkt meg litt kortere dager f.eks. pga at jeg fungerer dårlig når jeg er så trøtt å sliten å kvalm på en gang... men dette kan jo bli litt vanskelig å få til... Er spent på hvordan formen ligger ann etterhvert. Jeg jobber 50% på småbarn og 50% på storbarn. Godt å få variere litt, for jeg blir sliten på forskjellige måter om du sjønner... Men jeg forstår at det er vanskelig å få til når du har så ont. Åsså er det jo det at vi kan si, "jeg må ta d litt me ro med løfta" så greier du liksom ikke å la vær å gjør de likevel... Du får bare føle på kroppen din hva som er riktig, og ikke minst snakke med styrer om dette! Forstår deg veldig godt!
Zeke Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Hei , er "bare " Er 16 uker på vei men har vært sykd. i 2 mnd snart pga av prolaps i rygen, føler vel at det er både og ang dette, de sier de kan tilrettelege for meg ang bleier osv men problemet er at jeg klarer ikke å gå eller sitte alt for lenge av gangen, må legge meg ned. Skal prøve å jobbe noen timer 3 dager i ka er veldig spenndt på dette, men vil ikke være sykd. fram til fødslen heler.Men skal prøve, men vil ikke presse meg forlenge pga dette. Skjønner deg veldig godt, hvis det i tilleg er ikke er heilt ok på jobb ville jeg kanskje sykd. (du har jo bekkenet så grunnen er der) slik at den siste tiden din blir koslig ikke mas og press. Vil bare si lykke til iallefal.
spent. Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 heihei. jeg jobber på storbarn, har vært sykemeldt i ca 2 mnd pga ekstrem svangerskapskvalme. jeg får ikke lov til å gjøre noe som forbrenner for mye kalorier. derfor får jeg ikke jobbe. savner barna i barnehagen, og syns det er dumt at jeg mister så mye tid med dem. det er mye viktig jeg går glipp av, men håper at jeg kan få ut i arbeid om ikke så veldig lenge... for å være helt ærli vet jeg ikke hvordan man pleier å tilrettelegge arbeidet. eneste jeg har vært borti er at de gravide har sluppet løft hvis de har vært plaget med bekken eller rygg, og noen har fått ekstra lang pause,
Gjest Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Jeg er assistent på blandet avd. med barn fra 1.5-5 år. Blei sykmeldt allerede i uke fire for kvalme, og har gått helt eller delvis sykmeldt etter det. Fikk bekkenløsning i uke 8, og har trengt mye tilrettelegging på jobb.. Det har fungert veldig greit. Slipper bleier, legge sovebarn, og får velge oppgaver som passer i løpet av dagen. Nå er jeg i uke 25 og er aktiv sykmeldt. Bruker en del tid på pc hvor jeg hjelper alle avdelinger med det de trenger å få skrevet/laget. Jeg har også begynt med å ha barnesamtaler/aleinetid med noen barn som trenger det, og det gjør mye lettere både for meg og avd til disse barna. Har med meg 1-2 barn på eget rom hvor vi snakker, tegner, bygger lego og andre aktiviteter. Dette er noe som har vært vanskelig å få til i hverdagen ellers. Føler faktisk at jeg klarer å bidra med noe. Synes også det er veldig greit å være aktiv sykmeldt for da veit jeg at det ikke mangler en person på avdeling. Da kan de ha en vikar hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå