Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 noen som er flink som kan hjelpe meg å tyde drømmen min? Pleier ikke å huske drømmer, men idag husket jeg ca alt. Tror denne drømmen har noe viktig å si... Har sett i drømmetydningbok, men ser ikke helt alt. Kanskje noen her er flinke og kan hjelpe meg...? Vel, jeg husker jeg var i hjemmet mitt, hadde venner på besøk (dette er uklart, ikke spes hvem som var der ) og vi prater og ser ut vinduet, (åpnet) og .Og der satt det 2 jenter og vinket fra terassen (var veldig nært vinduet) Den ene ukjent, og den andre er min tidligere beste venninne (som jeg ikke har kontakt med) Jeg gjemte meg vekk, for jeg ville ikke at hun skulle se meg. TIl slutt så hun meg, de vinket iherdig, ville at vi skulle komme ut til de på terasen (de satt å røykte) TIl slutt så hun meg, og hun ble arrogant og snudde seg vekk. Da reiste jeg meg og gikk bort til vinduet og knep henne i skinnene og sa noe jeg ikke husker, hun og sa noe.. Det neste jeg husker er sønnen hennes, søsteren hennes og nevøen hennes var i rommet med meg. Dette er gutter på 4 og 11 år, og de krøp rundt på gulvet. Neste jeg husker er at vi blir venner igjen, gir klem og er glade. Så husker jeg at vi er høyt oppe, skal ned tau/strikk som vi og mange andre firer seg nedover etter. Dette tauet/strikket er bortover og ikke bratt nedover, men det går skrått nedover: Så kommer jeg til et stykke hvor strikken mister kontroll og jeg heises i store høyder opp og ned, frem og tilbake før strikket stabiliserer seg. Er en dame som sier til meg at dette har aldri skjedd før, så flott at jeg ikke skadet meg. Husker og mange trapper, går nedover mener jeg, er ikke helt sikker. Kommer ned og er ikke langt fra hjemmet, og der er det mange hus i full fyr. Det er krig, for det er brannstiftere som har tent på husene. Er redd for at mitt hus skal brenne. KOmmer hjem, og går inn i et rom i hjemmet mitt som jeg aldri har sett før. Der er min fetter, kone, barn ,min tante + + det er en døpe sted her, klart vann renner som en elv gjennom huset. Jeg får et minne om at jeg døpte mitt barn her, hadde bare glemt det... Og så føder jeg en gutt i vannet. Rask fødsel! Etterpå går jeg ut i gangen, og en mann snakker om trappen vi gikk i tidligere, og åpnet en dør bak med kjøkkenet og sa at her var det en gammel trapp, som før gikk opp til den trappen som vi var i sted. Så kommer jeg inn i et annet rom, her er alle vegger pyntet med brunt skinn, det er firkantete mønster, med gullkanter i firkantene. Et skikkelig eksklusivt rom, og jeg ble så begeistret for det var så flott, og tenkte at det er mitt rom. Og gledet meg til min tante, fetter, kone og barn skulle reise (for de brukte disse rommene - dette rommet var sammen med det døperommet med elven som rente gjennom. Husker ikke mer av drømmen. Syntes dette var en merkelig drøm. Noen som kan hjelpe meg med å tyde?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Hmmm her var det mange detaljer.. Jeg tør ikke begi meg ut på en større tolkning, men tror kanskje at huset symboliserer deg og ditt indre. Inne i huset er du med dine venner, mens din eks-venninne sitter utenfor. Det at dere gir en klem handler vel om forsoning og aksept? De hemmelige rommene i huset og trappene tyder kanskje på at du/din bakgrunn innehar flere dimensjoner eller egenskaper enn du selv vet. Dåpsrommet og elven viser kanskje til en åndelig dimensjon i deg? Hmm vet ikke, men jeg har lest at du må tilke ting ut fra ditt eget syn på ulike saker. Er du gravid? Ellers kan fødselen tyde på at du "går svanger" med en ide el.l som du vil iverksette? Men hva føler du selv overfor elver, brunt skinn, slektningene som var på besøk? Er dette positive ting er det nok et positivt budskap, hvis ikke.. vet sikkert du hva som kan ligge bak?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Typisk sammensurium av ting som har surret i hodet ditt i det siste. Hadde en sånn sammensuriumdrøm selv i natt. Du tenker nok innerst inne på bestevenninnen du har mistet kontakten med, og savner henne. Nå er hun sammen med en annen venninne. Men du ønsker kontakt med henne igjen, men er også redd for hvordan hun vil reagere overfor deg. Livet ditt er ellers spennende og fremtiden usikker, skremmende og utfordrende. Det er tau/strikk-klatringen og krig og brann symbol på. Samtidig ser du for deg en framtid med mann, barn og familie og fint hus, men alt er litt uklart og uferdig. Du er rett og slett spent på livet ditt framover, og savner kanskje derfor bestevenninnen din som var en god støtte for deg før. Lykke til med livet ditt!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 tuen tusen takk! Har sittet og forvillet meg inn i enkelt tolkninger, og ser ikke sammenhengen helt.. Men jeg vet ikke om jeg er gravid, håper det!! :-) Er i en fase i livet jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Vil ha meg ny jobb, da jeg nylig er sluttet i en jobb jeg skikkelig mistrivdes i... Og jeg er i tid hvor jeg får så mange ideer hele tiden om hva jeg kan gjøre. Brunt skinn er for meg ekslusivt.. Og familie som var på besøk, er familie jeg har kontakt med. Har stor familie, og lite kontakt. Men tanten min er en jeg kan prate med ofte. Med fetter og hans fam, er det ikke slik. men det er lett å omgås de, de er jordnære, avslappede, og snille. vel, jeg håper jeg går i bedre tider i sikte :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 takk. Du treffer riktig på veldig mye! Og det stemmer en del ja, det du sier. Men jeg har mann og barn, og ønsker flere. Det som kanskje kan være er at jeg grubler mye på å pusse opp her hjemme. Jeg må bare få meg en jobb først før vi i det hele tatt kan begynne... Skulle helst vært gjort i går! Og vedr min tidligere venninne... Det er sårt for meg, og jeg har problemer med p gi helt slipp. Mistet 5 venninner da denne venninnen forsurte livet sitt og mitt og jeg måtte bare si nok er nok.. Men i ettertid er det vennskapet og det fellesskapet vi hadde sammen, jeg savner... Vel, tusen tusen takk for tiden du satt av til å svare meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå