Gå til innhold

Jeg jobber i "kassa på rimi"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten da. Jobber i kassa på mega.

Og jeg trives faktisk utrolig godt!! Et meget sosialt yrke. Treffer mange mennesker hver dag. Har ingen planer om å slutte.

Kan ta med at jeg ikke hadde trengt å jobbe i det hele tatt når det gjelder den økonomiske biten. (jeg er en av de som er "født med penger")

Så heller lavtlønna "kassa på rimi" enn en høyere kontorrotte stilling!

Hilsen dama på Coop Mega

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Bra for deg

Hilsen ei som ikke føler for å måtte rettferdiggjøre sin jobb og sine valg i livet fordi HUN er fornøyd med dem og driter i hva andre måtte synes :D

Skrevet

Ehh..OK??

Hva vil du med dette? At du er født med penger, viser jo bare at du med person ikke egentlig kunne klart noe på egen hånd. Og en med kontorrotte-stilling er nok mye mer sympatisk enn deg.

Skrevet

Flott for deg at du føler det sånn:) men hva når du blir 58, og ryggen begynner å verke? Jeg liker å tenke litt langsiktig... men at du liker å jobbe på mega skjønner jeg godt. Tror personelig at jeg fint kunne trives i et sånt yrke, men har valgt en lang utdannelse innenfor noe jeg kan drive med helt til jeg skal gå av med pensjon.

Skrevet

Jamen det er jo fint at du trives i jobben din. Jeg kunne aldri hatt den jobben, prøvde i 2 uker men var så ulykkelig at jeg faktisk begynte å gråte når jeg satt i kassa :-D

Skrevet

Jeg prøver å fortelle at "kassa på rimi" er en flott jobb og at faktisk mange vil og velger dette.

Og det provoserer meg at folk med høyere utdannelse rakker ned på denne gruppen.

Det at jeg er født med penger er ikke min skyld. Men det gjør jo selvfølgelig ting lettere for meg.

"At jeg ikke ville ha klart noe på egenhånd" skjønner jeg ikke hva du mener med.

Hi

Skrevet

Jeg hadde heller gått på sosialen enn å jobbe i kasse. Skyt meg!

Skrevet

Til anonym 19:49

Ja noen trives ikke med kassa jobb men mange gjør det heldigvis.

Jeg er utdannet kirurg men trivdes ikke i jobben så nå har jeg begynt å studere igjen. MEN heldigvis så er det noen som trives som kirurger også.

Skrevet

Tror ikke på deg, jeg. Du klarer ingenting på egenhånd, hvorfor ellers skulle du jobbet der? Hilsen "også født med penger, men jeg lar heller andre forsørge meg". Skjønner at dette provoserer andre, men gidder ikke komme med en løgn om at jeg jobber i kassa på rimi..Du sier jo selv at pengene gjør det lettere for deg. Herregud, da menneske. Hold kjeft.

Skrevet

Hadde du heller gått på sosialen så hadde du fortjent å bli skutt!

Skrevet

Det er utrolig deilig å møte mennesker som trives med- og passer til serviceyrker. Man MÅ jo handle, mat og annet, og det er så mange i disse jobbene som åpenbart skulle ha drevet med noe annet. Mange steder er personalet grinete og lite hjelpsomme, selv om man prøver å være en hyggelig og grei kunde.

Men enkelte er en fryd å handle med! I nærbutikken her er betjeningen utrolig flotte, og fra det du forteller er du en sånn som trives i serviceyrke.

Hurra for deg! Måtte du holde lenge i jobben, og leve lenge i landet!

Skrevet

Selv om jeg hadde blitt "født med penger" som du så fint sier, så ville jeg alikevel skaffet meg en utdannelse.

Liker å være kunnskapsrik,selvrealisere meg selv og ikke minst utfordringen i det å studere og skaffe seg en karriere; ikke fordi man MÅ pga. penger, men for å kunne lære noe nytt...

Har selv sittet i kassa på kiwi i mange år, men det var uaktuelt for meg å bli værenede i en så lite utfordrende jobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...