Gjest Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 drikke mye, bevege seg mye, spise grovt korn, svisker, linfrø..
Ugl@ Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Ikke spis en pose svisker i hvertfall ;-) Spis fiberik kost, drikk mye vann, regelmessige måltider, mosjon.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Takk. Jeg gjør alt det der allerede, vet ikke hva mer jeg kan finne på. Er et mareritt å gå på do, det gjør vondt i flere timer etterpå. Finnes det noe jeg kan kjøpe på apoteket?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Lactulose, duphalac, Frukt & Fiber, overmodne pærer, avføringspiller på resept + det nevnt over.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 På apoteket finnes mye bra for treg avføring, lactulose, dulphalac, på helskostforretningen finnes noe som heter frukt og fiber (ikke vanedannende) ,men kan ikke brukes av gravide. De virket veldig bra på meg da jeg hadde problemer med magen etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Er vel du som kopierer meg, tenker jeg;-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Ja, det er vel derfor mitt svar er over ditt. Lykke til hi, jeg holdt på sånn i over et halvt år etter fødselen, ikke gøy!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #10 Skrevet 23. januar 2010 nei, ditt er under mitt, er du blind eller??
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #11 Skrevet 23. januar 2010 Takk for svar dere Jeg har plagdes i over 3 mnd nå, og begynner å bli sånn passelig lei. jeg var hos fastlegen min for å snakke med han om det, men han misforstod, og gav meg resept på et middel mot hemorrider. Og det er jeg ikke plaget med. Blir vel en tur på apoteket, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #12 Skrevet 23. januar 2010 Kok opp rikelig med vann, og ta det over i en mugge, og la det stå ute i romtemp. Jeg bruker Visiblin eller HUSK som er noe av det samme. Visiblin inneholder fiberfrø som skal regulere tarmfunksjonen. Blir ofte anbefalt av leger mot irritabel tykktarm (IBS) og treg mage. Det fungerer slik at plantefibre suger opp væske og blir som et slimaktig lag gjennom tarmen og blir som et smøremiddel. Da får tarmen noe å jobbe med og dette kan også hjelpe ved oppblåsthet og hemorrhoider. Mange får ikke i seg nok fiber til vanlig og da kan Visiblin (e.l. midler) være nyttig for å få en god fordøyelse. Visiblin selges på apotek. Men husk å drikke et stort glass av det romtempererte vannet etterpå. Alltid ha det tilgjengelig. PS: Jeg blander visiblin med biola
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #13 Skrevet 23. januar 2010 Hard mage og løs mage kan ofte skyldes samme sak, nemlig opphoping av avføring i tarmen. Kanskje tarmskylling eller en "kur" med psyllium frø etc kunne fungere for deg. Du kan høre med helsekosten vet du, de har mye rart for mange slags plager.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #14 Skrevet 23. januar 2010 Grovt brød eller grovt knekkebrød = HARD avføring her ihvertfall!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå