Gjest Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Helt utrolig!!! Nesespray er det også bare lov til å kjøpe EN av pr handel og da skader jeg bare meg selv, men røyk kan jeg kjøpe så mange jeg vil av og da skader jeg alle andre i samme slengen!!! (røyker ikke altså) Ingen maksgrene på lightergass eller friskluftspray heller... Er du klar over at det forresten er 18 års drense på nesespray og hva gjør man om to i familien er tette i nesa? Bruke samme spray da eller?? ARG!!!
Bromelia Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Da kjøper du en barnenesespray i tillegg... mener jeg har gjort det, og det har ikke vært noe problem. Da tar du to dusj i hvert nesebor i stedet for en.... Eller så må du legge nesesprayen ned i posen og stelle deg bakerst i køen igjen. Mye rare regler altså... hehe...
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Er vel bare norge i et nøtteskall det hehe
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Ja, er det ikke sånn regel på apoteket? Det er jo hvertfall teit, at dt skal være forskjell fra butikk til apotek!
Tnica Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Var i matbutikken og skulle ha nesespray og paracet, hører jo ofte sammen de to tingene når en først er blitt syk. Men det fikk je gikke lov til, for butikken får bare lov til å selge en type av slike produkter pr kunde. Skikkelig dusteregel! Kan på en måte skjønne at en ikke skal selge to pk med paracet samtidig, men paracet og nesespray?
mamman til to gutter Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Det hjelper faktisk ikke å stille seg bakerst i køen, for de har kun lov å selge en pr kunde pr døgn i butikkene ( i den grad de klarer å ha full oversikt over det). Grunnen til at det er forskjellige regler på apotek og i butikk er at de ikke kan veilede deg i bruk i butikken, det kan de på apoteket. Jeg vet ikke om det er sånn nå, men før fikk man hvertfall ikke lov å kjøpe to pakker paracet på apoteket heller, så de har noen strenge regler der også... Det at man ikke skal ha lov å kjøpe nesespray og paracet i butikk syns jeg høres rart ut og det høres ut som de har misforstått reglene. Jeg har hvertfall fått lov å kjøpe både paracet og ibux i en butikk, men det kan jo ha vært de som ikke fulgte reglene også...
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Jo for all del, her på nærbutikken kjøper jeg jo 5 om gangen. De vet jo at jeg ikke er en "Otrivindealer" liksom, men synes det er helt sprøtt at en på 12 kan gå inn hvor som helst å kjøpe superlim, luftfrisker eller lightergass til sniffing, men jeg voksne jenta ikke får lov å kjøpe 2 nesespray!!! På apoteket måtte jeg diskutere meg til to sist og måtte si at "joda, jeg vet at det kan skade slimhinnene mine og ok skal kjøpe sesamoljespray for å holde dem myke og fine..." Vil ikke ha barnespray. Vil ha Otrivin med menthol og bare det og synes det er veldig greit med en på soverommet, en i bilen og en i stua samtidig som det ligger en i medisinskapet til den som eventuelt måtte trenge det på samme måte som de som har ei røykpakke i hver etasje og i hver veske... Sjønner at de i butikken ikke kan gi meg den samme "oppfølgingen" som de på apoteket, men hallo!!! Ikke de i butikke jeg ønsker å kastrere, det er regelen eller de som har laget den... Om jeg trenger en rettende finger når jeg kjøper nesespray forventer jeg at jeg får det med kjøp av tobakk og superlin også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå