Gå til innhold

Middag er et mareritt hver dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager middag nesten hver dag til en på 4 og et halvt som ikke liker noenting, og en på 1 og et halvt som gjør det nesten umulig å lage middagen. Han henger i beina mine hele tiden, og veldig opptatt av mat, selv om han ikke spiser veldig mye. Jeg har prøvd alle triks jeg kommer på, gi han grønnsaker og knaske på mens jeg lager middag, han får sitte på kjøkkenbenken og se på osv. Det går bra en stund, men så blir han utålmodig... Nå er vi ferdig for idag, men jeg orker ikke å rydde og vaske opp før han har lagt seg. Så fort jeg går inn på kjøkkenet kommer han etter og maser etter mat/snop eller lignende.

Jeg er ikke glad i å lage mat, og jeg er ikke noe middagsmenneske selv. Spiser gjerne brødskive til middag jeg:) Men prøver hardt å lage middag nesten hver dag og også variert mat selfølgelig. Men det er veldig demotiverende når det er sånn som det er nå. Det blir jo til at vi kaster mye middagsmat også dessverre:(Mannen min jobber borte (14 dager på og 14 dager av), og når han er hjemme er det bedre. Da lager han mat, mens jeg gjør et eller annet med minste. Men vet ikke hva jeg skal gjøre med middagssituasjonen når jeg er alene med dem... Kan jo ikke servere brødskiver til middag i 14 dager heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbered dagens middag kvelden før. Noe som ikke tar mer enn 10 min å lage.

Sett gjerne frem og mål opp i forkant, så er det greiere med minsten.

Om bare en liten stund kan den yngste begynne å dekke på bordet, og da blir det greiere!

(Det skader jo heller ikke å gi tillattelse til å rasere en kjøkkenskuff!)

Skrevet

Jeg har to barn på 2 år og snart 9 mnd. Min mann jobber på båt, så er vekke i flere uker i slengen... og det å lage middag er ikke enkelt! Men jeg har funnet en måte som fungerer for meg når jeg er aleine. Eldste går i barnehage, og jeg er hjemme med minstejenta! Når storebror er i barnehagen, og minsten tar seg en lur lager jeg middagen så ferdig som den kan bli. Hvis vi fks skal ha kjøttkaker, da steiker jeg kjøttkakene,skreller poteter og gulerøtter,lager jevningen til sausen. Så når jeg henter storebror i bhg, så er det bare å sette på potetene når vi kommer hjem og lage sausen. Hvis vi fks skal ha fiskegrateng, steiker jeg den ferdig før jeg henter i bhg siden den tar 45 min. slår av ovnen og lar gratengen stå mens jeg henter, og varmer den litt opp igjen mens potetene koker.... så fasiten min er å gjøre middagen mest mulig ferdig når minsten sover :) for hun er utålmodig hun også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...