Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Gutteungen min fortalte meg noe i går, noe han hadde opplevd på skolen. Jeg har et søskenbarn som går på samme skolen som sønnen min, og de to er like gamle. I går hadde søskenbarnet mitt vist gutten min at han hadde en lommekniv med seg. Han hadde også fortalt det til et par andre gutter, men var kun sønnen min som fikk sett kniven. Det som var, var at dagen før hadde altså søskenbarnet mitt blitt litt knuffa med av en litt eldre gutt, han hadde vist blitt slengt inn i en vegg. Så han hadde bestemt seg for og ha kniv med seg nå da, ikke for å bruke den, men for å ta frem og true om denne gutten kom for og knuffe mer med han Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gripe tak i dette. Gutten min blir jo sladrehanken uansett hvordan jeg får dette frem, og jeg er litt redd for hvordan søskenbarnet mitt vil reagere på dette. Skal jeg ringe min onkel og forklare han hva jeg er blitt hørt, eller skal jeg ringe rektor ved skolen og forklare det til han? Jeg og onkel har sjelden kontakt, men jeg vet vi er uenige i forskjelligt når det gjelder hvordan en takler barna ( han har aldri brukt håndmakt altså, er mer verbalt) Onkel og mamman til denne guten er flyttet fra hverandre, og jeg vet jeg kommer ikke til å ta kontakt med mamman angående dette. Om onkel finner ut jeg har kontakter rektor angående dette, og ikke han selv, ja da er jeg litt redd jeg ikke har noen onkel lenger? Huff alt dette er vanskeligt, men anker mest på hvordan gutten min kommer til og få det etter dette! Hvordan hadde du taklet det?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Så jeg skal ikke ta kontakt med min onkel, pappan til denne gutten mener du?
blond Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Det kan du gjøre i forhold til truingen, men skolen bør være klar over miljøet blant elevene, at noen bærer kniv osv.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 hadde tatt det opp med rektor og\eller lærer. Har selv hatt problemer med en tanteunge som har tatt kvelertak på den ene ungen min samt truet med å stikke ut øynene med pinne. har da tatt kontakt med læreren og bedt de ta seg av det har ikke nevt det for foreldrene til ungen da de ikke bryr seg noe særlig. barnet er mega bortsjemt å gjør aldri noe galt osv osv! hvis mine barn skulle finne på noe slikt så håper jeg at læreren tok det opp med meg. å ikke foreldrene til det andre barnet spesielt om det er i familien. skaper bare unødvendig spenning mellom dere
nicless Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Jeg hadde fortalt det til foreldrene.Men at de måtte late som de fant kniven i klærne hans tilfeldig.Så ikke sønnen min fikk pes
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Jeg hadde ringt skolen og sagt fra. Hvordan vil du reagere om ditt søskenbarn faktisk BRUKER den kniven? Hva er viktigst her?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Dette er noe som angår skolen og de barna som går der. Du kan med fordel kun gå til lærer om dette. Og også i samme slengen si i fra at hun regner med det blir anonymt om hvem som sa det. Du SKAL i alle fall si det til enten pappan eller skolen. Det har du nå et ansvar for å gjøre for sikkerheten til barna. Lykke til. Det går nok helt fint og snart i glemmeboken!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Anonym 18.02 Du sier : Hvordan vil du reagere om ditt søskenbarn faktisk BRUKER den kniven? Hva er viktigst her? Hvorfor tror du jeg sitter her og vrir hjernen min om hvordan jeg skal gripe dette an? Selfølgelig skal dette komme frem, det siste jeg vil er at kniven skal bli brukt på noen. Om det skulle være en bølle eller en utenforstående! Hva som er viktigst? Nei si det, gutten min som er blitt fortalt dette er selv blitt mobbet på skolen i 2 år, endelig ser det ut til at ting har ordnet seg for han. Jeg vil han skal få minst mulig pes for dette her, han trenger nemlig ikke mer. At han i det hele tatt forteller meg dette er jeg veldig glad for. Når søskenbarnet mitt går så langt at han tar med seg kniv på skolen så forklarer jo det en del om han, han føler seg truet nok til at han mener det rette for han er og ha kniv med seg. Dette skal komme frem, jeg trenger bare den rette måten og gjøre det på
Tante Blås Squaw Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Syns synd på gutten som føler seg så truet at han tar med en kniv til skolen. Det kan ikke være lett å være ham. Jeg ville kontaktet læreren først.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Jeg ville kontaktet læreren (rektor har jeg ikke noe forhold til på skolen til sønnen min). Men læreren kunne jeg pratet åpent med, og også fått frem hvor viktig jeg syntes det var at min sønn ikke sto frem som noen sladrehank her, pga tidligere mobbing. Så måtte læreren finne en måte å håndtere dette på, læreren kan også ringe onkelen din og fortelle at han har fått vite at guttungen går med kniv på skolen. Læreren kan fint si at han har blitt fortalt dette av elever uten at han har sett kniven selv og uten å fortelle hvem som har sagt det. Da må onkelen din ta en samtale med sønnen sin, læreren kan også kalle inn onkelen din og sønnen til en samtale på skolen. Uansett er ditt ansvar bare å si ifra, også må skolen ta ansvar å jobbe med miljøet blant barna.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #12 Skrevet 24. januar 2010 Dette ville jeg ha informert skolen om. Ikke bare er det alvorlig at barnet har med kniv på skolen, men at en elev blir plaget så voldsomt og over så lang tid at han ikke ser annen utvei enn å true med våpen er også dårlig oppfanget av skolen. Jeg håper ikke at all fokuset ender på at kniven ble medbrakt, men at man faktisk nøster opp i problemet og slipper noe slikt i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #13 Skrevet 24. januar 2010 Det er jo rart å være mest opptatt av hvordan barnet DITT får det etter dette. Hva med det barnet som faktisk er så mobbet at det tar med seg kniv på skolen? Hva med den som mobber som kanskje blir knivstukket? Noen ganger må voksne være voksne og det er ikke særlig voksent å være redd for at sønnen don skal bli oppfattet som sladrehank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå