* 5 om dagen * Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 skulle kle på lucas i stad, og sto bøyd over han for å ta på støvelettene hans, og da skulle han peke på hvilken jakke han ville ha på seg, og dermed så fikk jeg en pekefinger rett i øyet. så det ikke,så fikk ikke reagert før jeg kjente smerte på øyet. tårene kom med engang, ikke for at jeg grein, men en naturlig reaksjon tror jeg. så nå sitter jeg her,men dunkende smerte rundt hele øyet, og en skallebank av en annen verden. er det en naturlig reaksjon? kan ikke se noe inne på øyet heller,annet enn at det er veldig rødt på det hvite. så, skal jeg bare vente å se til det går over, eller er det noe jeg burde gjøre selv,for å døyve smerten litt?
Hikken Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Akkurat det samme har skjedd med meg. Når jeg får så vondt i huet tar jeg paracet jeg. Ellers er det vel ikke stort man kan gjøre :-/
* 5 om dagen * Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2010 ja,det er vel ikke stort annet å gjøre. stakkars han ble litt redd, for jeg skreik jo til, i ren refleks... men har snakka med han etterpå da, og forklart hva som skjedde,og jeg fikk unskyld mamma, mange ganger......
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Ser du normalt på øyet? Du kan jo ha fått en skade på øyet, så ikke umulig at du burde tatt en tur til legevakta for å få sjekket det. Spesielt siden det er så vondt nå etterpå. man skal ikke tulle med øynene. Siden du er rød i øyet, har du muligens en blødning eller en skade på hornhinna. God bedring!
* 5 om dagen * Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2010 øya ser mye bedre ut nå, så tror ikke det er skjedd noe,har bare himla vondt i hue...hehe...men jeg skal ta en paraset for det,å går det nok over. men tusen takk for omtanken, jeg hadde ikke tenkt på det selv,så jeg måtte i speilet å kikke.
mamman til to gutter Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Du har antagelig fått en rift på hornhinna og det er veldig vondt, men egentlig ikke farlig i seg selv hvis ikke den er veldig dyp. Pass på hvis øyet ikke blir bedre, men heller mer irritert og vondt, da kan det ha blitt en betennelse i såret og da MÅ du fortest mulig komme deg på legevakt (helst øyelege, men det er umulig i helgen...) og få behandlet det. En betennelse i en rift på hornhinna kan, hvis du er ekstremt uheldig, føre til at du mister synet på øyet.
* 5 om dagen * Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2010 såpass ja... den er vond enda, og virker hoven,lissom litt trang i øyet,når jeg skal se ut lissom...hehe...vanskelig å forklare men.. er litt rar verking..blanding mellom murring,og en konstant verking,svir og iser , sånn alt på en gang lissom, men ikke uholdbart... får satse på at det går over, men er jo allerede noen timer nå, og aldri hatt vondt så lenge etterpå.... så skal passe litt på ja, de er vist dårlige nok som de er de øynene mine...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Hvis du har vondt ennå, har du sannsynligvis en rift i hornhinna. Den skal vanligvis behandles med antibiotikasalve og lukket øye første døgn, deretter antibiotikasalve/dråper til såret er grodd. Dette for å forebygge infeksjon. Så jeg holder fortsatt på at du bør kontakte legevakt for en sjekk..
* 5 om dagen * Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2010 men burde jeg ikke sett noe på øya da? på det hvite eller noe? om det er et rift der.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 23. januar 2010 #10 Skrevet 23. januar 2010 Nei. Hornhinnen sitter over den fargede delen av øyet (iris og pupillen) og såret kan kun ses dersom man farger med et fargestoff og lyser med blått lys.
* 5 om dagen * Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2010 tusen takk for info. skal holde et øye med det(bokstavelig talt) får ikke komme noen vei med det nå likevel... hodepinen gir seg ikke,så her er det natta nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå