Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Når kan man begynne å trene som normalt igjen etter en normal fødsel? Jeg gleder meg til å kunne trene igjen nå som terminen nærmer seg, har dessverre blitt dårlig med trening under svangerskapet. Har rett og slett ikke hatt overskudd, hatt mer enn nok med vanlig husarbeid. Mine treningsformer er: - Svømming - Gå turer med hundene - Ridning - høy intensitet på elipsemaskin Kan jeg begynne med disse formene for trening nesten med en gang etter fødsel? Evt når? Er det noe jeg må vente lenger med enn andre ting? merker jeg klør i fingrene etter å trene igjen nå :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Tror de anbefaler å vente ca 6 uker etter fødsel, noe lenger etter keisersnitt. Men se ann og føl på kroppen om den er klar. Man kan jo gå turer omtrent umiddelbart etter. Sist gikk jeg masse den første tiden og startet å trene etter 6 uker. Lykke til!! (Jeg klør også....)
StrøkenFrøken Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Ja de sier 6 uker, men det kommer veldig an på deg selv, og hvordan du har trent før du ble gravid.. Jeg trente nesten hver dag frem til de siste mnd før fødsel, og trente "normalt" igjen når gutten var 5dager.. Bare å prøve hvertfall, merker nok om det går greit eller ikke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå