Gå til innhold

En gang vekstavvik, flere ganger? HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en jente i uke 35, 08. veide da 1870 gr, å legene mente hun hadde et vekstavvik på nesten 40 %.

ble hentet ut med ks, pga vekt og veldig lite fostervann. satt også i seteleie. morkake/navlestreng, alt var normalt. ikke tegn på svangerskaps forgiftning eller noe.

mitt spm er da; vil det skje igjen?

ingen kan svare på det føler jeg. noen med efaringer eller kjenner noen som har opplevd liknende?

er gravid i uke 25 og ligger helt likt ann på symfyse målene som sist gang....hadde vært fint med svar, leita overalt på nettet, finner ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på om avviket hadde noen spesiell årsak, og om denne årsaken fortsatt eksisterer med barn nr. to?

Skrevet

det er nettopp det, at di fant ikke t noe grunn som tilsa at det skulle være noe vekstavvik, som jeg skrev i innlegget.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Fødte ei jente på 2200 i uke 38. Fant heller ingen årsak til vekstavviket.. Er gravid i uke 20 nå, og veldig spent på om det vil skje igjen. Legene har ikke svar på det dessverre.

Skrevet

Sitter også å lurer på det. Fikk en gutt på 2734 g, født på termin datoen.

Er nå 9+5.

Skrevet

jeg fikk også ei jente til termin med et vekstavvik på -20%,de vet ikke årsaken. Derfor har jeg i dette svangerskapet fått Klexane inj. fra uke 20 (for å forebygge infarkter i morkaken/liten fostervekst)og resten av svangerskapet,kontroller på sykehuset med ul,ctg,doppler hver 14 dag fra uke 30 og fram til fødselen.

Skrevet

Om de ikke finner noen grunn til vekstavviket kan en grunn være genetisk. Jeg får små barn med såkalt vekstavvik (alle fire ungene). de kaller det avvik enten i minus eller pluss om babyen er mindre elelr større enn en gjennomsnittsbaby. Dermed vil de aller fleste babyer ha mer eller mindre avvik.

jenta di var 1870 gr i uke 35 om hun hadde blitt i magen i fem uker til til termin og hun hadde lagt på seg ca 200 gram i uka (som er vanlig de siste ukene ) ville hun vært 2870 gr ved termin.

(mne har vært: 2750, 2900, 2950 og 3400 men han kom 14 dager OVER termin. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...