Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Jeg er tvilling selv og vet hvor viktig det er å føle at man er sin egen person. Ikke bare en kopi av søster/bror. Jeg er så glad for at mamma gav oss to veldig ulike navn! Har møtt mange tvillingpar med navn som "henger sammens": Marte og Maren Oda og Ada Torill og Torunn Daniel og David Anders og Andrè Celine og Cecilie Og mange fler, men det er de jeg kommer på i farta. Flere som syns at tvillinger ikke trenger å ha "like" navn?
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Mine tvillinger skal hete Nathalie og Henriette, så her blir det helt ulike navn.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Kjenner tvillinger som heter Gard og Bard. Litt overkill.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Vet om et tvillingpar som heter Mia og Pia Kristin og Kamilla
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Tvillinger jeg kjenner heter: Bjørn og Erik Per og Kari Dag og Liv Trude og Andre Anniken og Nina Deep og Arvin Herman og Andreas Katrine og Cecilie Det er altså ingen av dem som har like navn.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Tvillingparet jeg kjenner heter Kjetil og Kristina. Jeg synes ofte at tvillinger blir sammenlignet med hverandre. Spesielt dersom de er av samme kjønn. De får på en måte ikke hatt en egen identitet uansett hvor mye de selv forsøker, så vil omgivelsene rundt fortsatt sammenligne dem! La tvillingene få ulike navn, da får de i det minste ha dette for seg selv!!
Gjest Rispondi Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Her var utfordringen og finne ulike navn, men som samtidig passet til hverandre. Blir jo ofte sagt i samme setning, vi valgte et navn hver. Hadde de klare før de ble født og visstre hvem som var hvem før de ble født. Og synes de kler navnene veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Kjenner ikke så mange tvillinger, men de jeg kjenner heter: Arne og Bjarne (too much!) Lisa og Lene Morten og Øyvind Anne og Kristin Ida og Nina
Stolt tvillingmor Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Yups - "like" tvillingnavn er en uting! Her hos oss har vi helt klart valgt to veldig forskjellige navn, og det gjør heldigvis de fleste andre tvillingforeldre nå for tiden også, virker det som. Men senest før jul hørte jeg om de nyfødte tvillingene Stine og Line... Er jo virkelig helt tragisk - ingen kommer til å klare å skille mellom de i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå