Gå til innhold

Hjemmalaga karamellpudding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om jeg kan lage karamellpudding idag og servere i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Det er faktisk best ;) Karamellpudding skal avkjøles kaldt over natta :)

Skrevet

åh, takk! kjempespent på om jeg klarer å lage det.. Men ang. vaniljestang... Skal hele snittes opp og brukes eller kun frøene?

Skrevet

Jeg snitter opp vaniljestanga...skraper ut mye av frøene for å slippe å få så mye sorte prikker i puddingen...også putter jeg hele vaniljestanga i melkeblandingen :) Lykke til!

Skrevet

hehe jeg derimot pleier å snitte og skrape ut frøene og ha det i melka sammen med stanga. Jeg syns det er så godt med masse vaniljesmak i puddingen.

Blir spennende å høre om den er vellykket :)

Skrevet

Jeg putter hele stanga nedi, og siler det ned i formene. Da slipper man prikker:-)

Skrevet

hæ?

all smaken ligger jo i frøene, vanilje er jo sorte prikker vel...

det er lurt å skrape ut frøene og ha de i sammen med staga for best resultat.

Skrevet

Og passe på at puddingen ikke koker!

Skrevet

Du snitter stangen og skraper ut førene, men du koker hele stangen i blandingen og tar stangen ut etterpå. prikkene skal være i puddingen etterpå, det er slik man kan se at du har brukt ekte vaniljestang :) hehe. Men du må huske å sile blandingen når de skal i formene etter eggene er tilsatt for å få bort eggehviteklumpene.

Skrevet

Skrap ut frøene di skal jo være i:)

trenger ikke koke opp blandingen heller,blir like godt uten oppvarming:)

Skrevet

takk for god hjelp:) puddingen ble megt vellykket! :)

Skrevet

Om man sammenligner med enkelte vanilje-iskremer, så ser man sorte prikker i de og :)

Skrevet

må bare si det her da....det blir sorte prikker i min pudding også ;) men jeg liker ikke å ha masse sorte prikker...hehe... det er ikke sånn at jeg skraper de tomme for sorte prikker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...