lykkeligmor til to<3 Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Ble satt på pencillin etter UVI for ca 4 uker siden, etter det har jeg slitt med en stadig tilbakevendende soppinfeksjon i underlivet. Har brukt canesten krem og blitt bedre flere ganger, men det går ikke mange dagene før det er tilbake. Noen som vet om noe annet reseptfritt middel som virker? Kan jeg eventuelt prøve vagetorier? Sååååååååå utrolig lei og vil så gjerne bli kvitt dette før fødselen!!!!!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 jeg slet med det samme å fikk en krem som heter daktar av legen. denne kan også kjøpes uten resept. jeg kombinerte den og vivag tabeletter som man fører inn i "down there" å det funka ypperlig. har nettopp blitt satt på enda en pencillin kur og har brukt vivag forebyggende. skikkelig godstoff det der altså!
b77h Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Det er så frusterende, men leger har så lite peiling!! arg.... Når man går på antibiotika så er det KJEMPEVIKTIG å ta tilskudd av probiotika - som er de " gode bakteriene". Fordi antibiotikaen dreper alt den kommer over av bakterier i tarmene - også de du trenger for å ha et sunt miljø der. Og når de gode bakteriene forsvinner så er det fritt frem for sopp og annet. Så det beste du kan gjøre er å ta probiotika-kapsler (skal stå kaldt i kjøleskap) eller et norsk produkt som heter Biosa (begge deler fås på helsekost). Ellers så er beste måten å bli kvitt sopp i kroppen å kutte helt ut sukker og mat med sukker (som skjuler seg i masse ferdigmat) + gjærprodukter. Sukker og gjær er det soppen lever på, så bare å kutte ut det vil garantert gi deg gode resultater. Mat som kanel og hvitløk er veldig soppdrepende - så spis masse av det :-)
lykkeligmor til to<3 Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2010 Takk for tilbakemeldinger:O) Godt å kunne spørre noen uten at det nødvendigvis blir pinlig!! Blingset litt og endte opp med at jeg kjøpte daktar vagitorier, noen som har prøvd??
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/D/Daktar_McNeil_83373/87889.html http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=92485 siste linken les happy sitt inlegg.
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Bruk stikkpillen fra canesten samtidig som salven! Da blir du kvitt det!
My_my Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Signerer tipset fra "tvillingmagehuset". Vagitoriepillen fra Canesten sammen med kremen! Jeg slet med det samme i starten av svangerskapet, og brukte bare krem først, men ble kvitt det først da jeg tok pillen samtidig! Lykke til!
mammatiljonathan Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 hei. I midten av svangerskapetsletjeg også med en soppinfeksjon jeg aldri ble helt kvitt.Etter mange canesten-kurer anbefalte legen min å prøve Pevaryl. Det er det samme som canesten(annen produsent) og selges resept-fritt på apoteket Prøv densammen med kremen som følger med. Det tok hvertfall knekken på min:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå