Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Da mener jeg ikke hverdagslige gjøremål som oppvask, klesvask, støvsuging, vasking og den slags, men mer "større opprydning". Snakker om ting som å sortere bort klær som er for små, rydde i klesskap, rydde i kott, ha styr på ytterklær og sko, luer (her ser gangen bomba ut på vinteren), holde orden på soverom (lettere å holde orden i stua for det er jo den besøkende ser), holde orden i barnas leker, sortere lekene, rydde i papirer, post, blader og bøker osv.. Problemet er mangel på energi til mer enn det nødvendige, lite tiltakslyst og hvordan skal en få tid til alt?!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Nei, det er ikke bare deg, og jeg føler meg helt mislykket som ikke mestrer dette. Har en mor som er likedan, men hun var en dårlig mor også. Jeg sammenligner meg stadig med henne og er redd for at jeg innerst inne er akkurat som henne, bare at jeg klarer å late som om jeg er "normal" og flink. Ustrukturert-heten er mitt "skjelett i skapet", jeg skammer meg over det, fordi jeg ser den som et symptom på at jeg egentlig er en dårlig person.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Du er ikke alene om det nei! Og jeg sliter egentlig litt med de basic gjøremålene også nå når jeg er i slutten av svangerskapet. Blir så sliten!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Neida du er ikke alene. Jeg sliter virkelig med dette. Jeg er evig frustrert over kjøkkenskap og skuffer. Jeg eier ikke evne til å sortere på en fornuftig måte. Driver og omorganiserer kjøkkenskap og skuffer flere ganger i året i håpe om å få et velfungerende kjøkken så jeg slipper å lete så mye. Er samme med klesskap, får ikke til å lage slik orden at det er bare å hente ut det plagget jeg skal ha. Jeg må regelrett rive ut alle klærne for å finne det jeg skal ha. Og rker ikke alltid og legge det fint tilbake så det blir til at jeg stapper det inn igjen i en travel hverdag. Har heller ikke orden på votter, luer og ullklær og lester. Huff er så drit å bruke morgenen på å leite etter klær til barna. Og pappen er et evig helvette. Syns det blir alt for mye papp og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av det. Orker ikke springe til konteineren hver dag så da ender det i en plastpose under kjøkkenbenken sammen med 2-3 andre plastposer med diverse som f.eks glass og tomflasker.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Hvis du er høygravid har du jo en godkjent unnskyldning da:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Syns det er mange gode tips å hente her: http://www.flylady.net/
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Kjøkkenskapene ja.. der har du også et irritasjonsmoment jeg glemte i farten:/ Og sortering av bilder og den slags er jeg heller ikke god på, tar meg år og dag å få dem inn i album. HI
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #10 Skrevet 23. januar 2010 Samme her med klær,har 3 små. Men nå har vi kjøpt et nytt skap med 3 store hyller i,også har jeg kjøpt 3 plastikk esker i forskjellige farger. Grønn,blå og rosa. Det gjør ting myyye letter. Har votter,luer,skjærf og ullsokker til vær av barna i eksene, står en i vær hylle.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #11 Skrevet 23. januar 2010 Huset mitt er aldrig i orden. det er alltid smuler på gulvet, det står alltid ett par talerkner og glasser på kjøkkenbenken, sengen rer jeg aldrig opp, soverummet mitt er fullt av klær på gulvet! skittentøys kurven er alltid full. So what? Vi har det like bra og stortrives hjemme =) ingen dør av det... Tror det er allt for mange som er opptatt av hva andre tror og syns.. Hva er det egentlig som er så farlig med litt rot? Men jeg har orden i rotet;-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #12 Skrevet 23. januar 2010 Det samme her. Føler nesten av og til huset i seg selv motarbeider meg. Det er aldri system, og hver eneste dag skal jeg rydde og organisere i rommene i vårt enorme hus. Men kommer liksom ikke noen vei.. Det sliter meg mer ut enn oppvask og klesvask gjør.. Vi har kjøpt henger, så nå skal rom for rom tømmes helt for ting som vi ikke trenger eller som skal kastes. Da får jeg kanskje endelig orden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå