Gå til innhold

Monstermamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på Obs og handlet i dag?

Det har vi vært og siden det ikke var igjen noen små handlekurver så tok vi to kurver, en til hver av barna.

Dette gikk jo fint helt til første artikkel havnet i feil kurv, fikk rettet fadesen og minstemann bærte kurven stolt fem meter før den ble for tung.

Tok da ut artikkelen av kurven og la den i den kurven jeg erobret, men det ble feil. Huff, kan jo tenke dere problemmene i verden da kurven var tung og tom, og verken pappa eller kosen var tilstede. vvvVVVRRRÆÆÆÆÆÆLLLLL

Slem som jeg da tydligvis er lar jeg minstemann stå å hyle vedsiden av nødutgangen mens jeg henter enda en artikkel.

Får etterhvert lurt med meg minstemann hylende til neste ønsket artikkel, men på ett eller annet magisk vis så var verken pappa eller kosen der eller.. HYYYYYYYYYYLLLL

Slem, eller dårlig vant som jeg er, overser jeg gladlig hylingen til minstemann og fortsetter å handle. Dette til tross for at jeg tydligvis gjør noe galt og tiltrekker meg litt oppmerksomhet der vi hyler oss fra hylle til hylle. Uansett i hvilken jeg hylle jeg stopper opp, roter frem ønsket artikkel så ser folk på meg med en blanding av medlinenhet og bearbeiding i øynene. Snille eldre damer prøvde desperat å roe hylingen til minstemann, noe som førte til enda mer hyling, men takk for forsøket..

Etterhvert fikk vi hylt oss helt frem til kassen, hvorpå minstemann, som vanlig nå, går noen meter unna og hyler vidre. Mannen bak meg viste et ekstremt storsinn og ryddet kurven på plass ( den andre ble borte under transport) Jeg får hanket med meg minstemann så jeg iallefall kan se han, alle hører han jo og etterhvert tumlet oss alle ut av butikken med løfte om at vi skal finne pappa for han er hjemme..

Hva gjorde jeg så galt??? Jeg nådde jo målet mitt, handle det som sto på listen og kommet oss helskinnet hjem.

Itilfelle du var på OBS sammen med meg og hylekoret mitt så føler jeg en sterk trang til å beklage hvis mitt hylskrikende barn ødela lørdagsshoppingen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen som har noen formening om hva jeg gjorde feil her???

Skrevet

Leter du etter bråk her nå eller, og oppnår ikke det du vil? Hvilken feil gjorde du da mener du?

Skrevet

Uff da! Jeg må jo le, selv om jeg synes seriøst synd på deg. Du gjorde nok ingen ting galt, noen ganger er det bare "dagen".

Hadde selv en episode da minstemann var rett under tre år. Han fikk ha handlevogn i barnestørrelse i butikken. Hadde et svare strev med å hindre ham i å kjøre ned folk eller kræsje i vareberg. Da vi etter mye om og men fikk stilt oss i kø, bestemte han seg for å stike av. Løp i full fart innover i butikken, hvorpå vogna veltet og alle varene for utover gulvet. Rød i toppen holdt jeg knotten (som fremdeles prøvde å stikke av) fast med en hånd, mens jeg samlet varer med den andre. Dro barn og vogn med meg tilbake til kassa. Da jeg betalte, klarte han å slite seg løs, og stakk av igjen - denne gangen ut døra og ut på parkeringsplassen. Mor etter mens varene lå igjen. Fikk hentet ham inn med et tigersprang (måtte jo bare få tak i ham så fort som mulig, det kjørte biler der!). Ungen mistet balansen da jeg hogg tak i ham, og skrek som en gal mens jeg halte ham med meg inn for å hente varene. Turen hjem må jeg ha fortrengt fra minnet (jeg har ikke bil...).

Poenget er at vi hadde det helt fint til vi var inne i butikken. Da var det bare noe som skjedde med ham. De andre kundene ble ikke sinte en gang, de så bare medlidende på meg etter hvert som dramaet skred fram.

Lykke til! De vokser det av seg, med tid og stunder :)

Skrevet

Leter ikke etter bråk, dette skjedde faktisk!

Så jo ut som om noen var på tur til å ringe politet og barnevernet der jeg sto, så noe må jo ha gått galt ett eller annet sted..

Hva skal man gjøre da liksom? Avbryte handling? legge seg ned å grine med? Prøve å forklare pedagogisk til en vilter 3-åring at sånn oppfører man seg ikke i butikken? Forklare alle andre som er i butikken at minsten er trøtt og sliten fordi han har løpt ute i to og en halv time før vi kom, samt at han antagligvis begynner å bli litt sulten?

Forklare til alle at barnet er sur fordi tilbudene var for dårlige?

HI

Skrevet

Jeg er helt enig i at du ikke gjorde noe galt:O) unger kan slå seg vrang på butikken innimellom for absolutt ingenting og har de søsken er smitteeffekten stooooor!!!! Syns du var kjempetålmodig jeg:O) Har sett tilfeller hvor fortvilte foreldre gir opp og tar med seg ungene og drar hjem uten å få handlet! Sånn er det bare noen dager, krysser fingrene for at du får en bedre handletur neste gang:O)

Skrevet

For det første beskriver du handleturen veldig rotete, det er nå én feil. Hva er det egentlig du tror du har gjort galt? De andre som var på OBS akkurat da syntes sikkert det var ganske irriterende, men det er da deres problem. Skjønner ikke hvorfor du skrev dette innlegget i det hele tatt, også dytter innlegget opp i tillegg...

Skrevet

Et godt tips er å handle når barna er mette, og ikke trøtte og sultne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...