Gå til innhold

Har de lov til dette? Treningssentre og endring av oppsigelsestid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært støttemedlem i 2år nå, og skal endelig melde meg ut.

Da jeg ble medlem, hadde jeg en måneds oppsigelse.

Nå sier en venninne av meg at de har endret det til 3mnd!! De har ikke sendt ut skriv om det, men bare hengt opp en lapp på oppslagstavlen på senteret. Kan de virkelig kreve 2 ekstra måneder av meg?

Vet ikke om jeg finner kontrakten jeg skrev da jeg meldte meg inn..

Synes det er drøyt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de har lov til dette vet jeg ikke. Og de menneskene som faktisk er der, og har sjans til å se lappen er veldig sjeldent de som sier opp abonnementet.

Men, then again, om du har vært støttemedlem i to år. Hva gjør et par måneder fra eller til :P

Skrevet

Ja et par måneder fra eller til gjør vel ikke så mye.

Men det er vel mer prinsippet for meg... Det er jo endring av kontrakten uten å gi skikkelig beskjed!

Jeg sender no inn oppsigelse og stopper betalingen, så får jeg se hva de gjør. De er no ikke flink til å følge opp de som ikke kommer på trening. Hadde de gjort det kan det jo være jeg hadde blitt værende...

Skrevet

Den endringen vil vel ikke gjelde deg. Du har din kontrakt å forholde deg til, og endringene vil jo kun gjelde de som har signert kontrakt etter at endringene tredde i kraft. De kan ikke gjøre endringer som gjelder tilbake i tid.

Skrevet

Trodde ikke det jeg heller, men da venninnen min meldte seg ut, måtte hun betale 2 ekstra måneder. Nå ga ikke hun dem noe motstand da.

De hadde sagt til henne at oppslaget om denne endringen, som hadde hengt inne på selve senteret, var nok. Og hun hadde ikke sagt noe på det - bare tenkt tanken stille i sitt hode..

Skrevet

Jeg ville protestert, du har jo skrevet under på en kontrakt hvor det var 1 mnd oppsigelsestid.

Vet ikke hvordan reglene er for å forandre på reglene sånn, men du har uansett ikke fått beskjed og ikke akseptert forandringene.

Skrevet

I kontrakten min står det hvertfall at det er den betalingsummen, oppsigelse osv som gjelder i hele perioden.

Endrer de noe, går jeg over på dette etter bind.tiden.

Skrevet

Du er bundet til det som står på din kontrakt. Ta med deg denne når du skal si opp, da står det der svart på hvitt. At nye medlemmer har andre regler er ikke ditt problem. Hvis du har kastet din del av kontrakten (aldri gjør det men noen kontrakt du fortsatt er bundet til!) så kan du sikkert be dem om å lete opp deres del. Det skal de spare på på senteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...