Gå til innhold

Da har permisjonen startet :) Hva gjør dere i permisjonstiden ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan jeg skal få dagene til å gå uten å bare ligge på sofaen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg har vært sykemeldt leeenge pga bekkenløsning.. Så mine dager går til litt av hvert men mye hvile.

Leser en goo del, har vært på bibloteket å funnet meg masse gode bøker,både vanlig lesestoff å bvøker om amming,barn ol

Vaske babyklær ol.

Strikker en del ;)

Prøver å gå en liten tur hver formiddag,bor i finnmark så prøver å komme meg ut når sola er oppe så jeg får litt lys i tillegg til trimmen.

Lager middag hver dag til samboer,han er blitt veldig bortskjemt i løpet av dette svangerskapet ;)

Sånne ting..

Prøver å ikke sitte får lenge av gangen, å ikke så mye tvtitting. Men dagene går kjempe fort uansett med husarbeid,forberedelser til barnet å det å måtte hvile så mye.. Hvis jeg står får lenge så låser bekkenet seg så må bare ta det litt etter litt ;)

Lykke til å kos deg masse i permisjons tiden :)

Skrevet

Jeg har gjort unna diverse i hjemmet,baket brød,boller og winerbrød, greit å ha hvis vi får noe besøk når vi kommer hjem.

Vasker unna klær slik at det ikke er så mye klær til vi kommer fra sykehuset. Neste uke skal jeg tørke støv og vaske huset...jeg blir innlagt neste søndag,ks!

Men jeg sitter også mye i go stolen og ser på data og tv når barna er i bhg og skole,så jeg koser meg også den siste tiden:-) Det må vi unne oss,blir vel nok å gjøre når babyen er her!

Skrevet

oj...vart lang ei side...hehe:-)

Skrevet

ikke noe problem å få dagene til å gå her!

er så ineffektiv for tiden også... sover lenge og har laaaang frokost m avisen. Forsvinner også noen timer på nettet hver dag. Og ellers prøver jeg å få vasket klær, ryddet i alle mulige ting. Og også gjøre jevnlig rent i huset, sånn at det ikke er helt bombet når vi kommer hjem fra sykehuset (om vi plutselig må avgårde før tiden).

Og så har det vært timer for akupunktur og lege (hver uke) + byturer m alle mulige småting som skal handles inn...

Og i dag skal jeg lage middager til å fryse ned i porsjoner - har fått anbefalt det. Kjøpte inn masse grønnsaker og kylling i går, så det blir pastasauser av div typer. så er det bare å varme det med nykokt pasta el ris når babyen er her. Og kanskje litt supper jeg kan fryse ned...

Hadde tenkt å få lest masse bøker i disse ukene, men har ikke fått startet på en eneste, hehe...

Er nok litt lat og treg og har ikke noe ektra energi om dagen kjenner jeg.

Nettshopping til baby er også en farlig hobby om dagen...

+ koselige cafebesøk med venninner som er i permisjon - jeg storkoser meg med dette og babyen kan godt vente til termin om 10 dager :-)

Skrevet

Forrige gang fødte jeg 11dager før terminen og kom omtrent halvveis i planene jeg hadde for de 3ukene før terminen:-)

Jeg ryddet og vasket huset godt (hadde tenkt å virkelig å ha storvask, men ble bare en ekstra nøye vanlig vask jeg rakk). Vasket babyklærne, satte opp senga og redde opp den. Vasket mest mulig av våre egne klær. Jeg handlet inn for å bake litt jeg kunne servere nrå vi fikk besøk, men fødselen startet natta etter jeg hadde handlet inn, så planene for dagen etter ble noe endret:-)

I tillegg hadde noen av venninne mine sommerferie når permisjonen min startet, så jeg møtte noen av dem på dagtid et par ganger, denne gangen er omtrent alle i permisjon selv, så regner med jeg kommer til å ha noen avtaler med dem denne gangen også.

I tillegg til alle disse "gjøre mest mulig"planene, så passet jeg på å slappe av mye og sove mest mulig. Det er viktig å være mest mulig uthvilt når fødselen startet og man må regne med lite søvn de første døgnene etterpå, så hvis man har et stort underskudd på søv allerede før fødselen, så blir man helt utslitt.

Skrevet

Sist var vi midt i flytting, så da var det var det mye pakking, utpakking og rydding.

Denne gangen er planen å ta en runde i boden, det har grodd ned der i det siste. I tillegg har jeg planer om å få gjort med fotoalbumet, er noen år som mangler. Også har vi også mange prosjekter i huset som jeg kan gjøre litt på, så dagene kommer til å fly! (Bare litt over en måned igjen, og jeg har begynt å glede meg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...