Gå til innhold

Noen som har vært nummen i armer/fingre el noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kjente jeg at jeg ble nummen i tre fingre og mistet nesten litt følelse i dem. Helt merkelig. Varte bare 5 min el noe. Noen som har hatt noe sånt? Blir jo småbekymra av alle rare ting som skjer i denne graviditeten. Jeg som var i superform forrige gang.... æsj.

Har hørt at nakken kan være årsak til mye rart, og jeg har stiv nakke om dagen, men jeg klarer ikke roe meg før jeg har snakket med legen til mandagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har innimellom det samme. Akkurat som om fingre eller bein sovner.

Det er visst helt normalt når man er gravid så du kan nok slappe av =)

Skrevet

Det kan være noe carpal tunnel syndrom eller noe i den duren. Hadde litt sånn forrige gang, og fikk håndleddskinner jeg skulle sove med, men det var ikke et så stort problem at jeg orka bruke de :§

Nå sliter jeg med at skuldrene/armene sovner om natta uansett åssen jeg ligger. Frustrasjon!

Skrevet

Høres ut som carpal tunnel, kommer ann på hvilke 3 fingre det er tror jeg. Jeg hadde det i forrige svangerskap. Forsvant ikke før 4 mnd etter fødsel, det er ubehagelig :( Men er du stiv i nakken kan jo dette også være årsaken, ligger mange nerver nedover armene som kan komme i klem. Tøy og bøy og strekk godt i håndleddene/armene dine.

Skrevet

Tusen takk for svar!, jeg er så glad i dette stedet her. Alltid fine mennesker som gir gode svar:)

Skrevet

Jeg er mer nummen i hele armen i dan grad at den "sovner bort" uten at den har vært i klem eller noe. Jm sa det kom av at det samler seg mer veske i kroppen ved graviditet enn ellers, og at det kan føre til dårligere blodomløp. I så fall hjelper det med bevegelse og å endre stilling på armen...

Skrevet

JA!! Jeg får det i pekefinger, langefinger og ringefinger på høyre hånd:) Leste på det under "merkelige symptomer på det å være gravid", og er visst ikke farlig- bare veldig merkelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...