Gjest Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Har en gutt på 14 mnd og nettene går over stokk og stein her. Jeg er desperat etter å få nattesøvnen tilbake. Prisene hennes er jo ganske drøye, så føler lissom ikke at 10 min telefonkonsultasjon med hu løser problemet. Eller??
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Har ikke erfaring selv, men en mamma i bhg har akkurat hatt en telefonsamtale med henne, og da hun fulgte rådene til Karin Naphaug til punkt og prikke, tok det to kvelder, så var både legging og nattesøvnen i boks... Vet naboen vår også hadde hjelp av henne for et par år siden, og de også hadde effekt raskt. Tror det kan lønne seg, dersom dere klarer å gjøre det hun anbefaler... det er stort sett å ha en fast leggerutine, legge barnet mellom seks og halv sju, evt sju, og roe barnet i sengen, dersom det skulle våkne... tror jeg..., men jeg er ingen ekspert på området ;-) Tror kanskje en samtale kunne være lurt for deg, for nattesøvn er utrolig viktig!
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Ja, jeg tror jeg skal ringe. Han legger seg ca halv 7 hver kveld. Legginga er ikke noe problem. Det har vi hatt fast rutine på siden han var baby. Men når klokka blir 00-01 starter helvete. I natt var vi våkne 2,5 time + at det var morra'n kl 05.30. Kan ikke holde på sånn..
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Sovekarin har hjulpet tusenvis av familier. Jeg ville absolutt brukt noen kriner på henne. har du boken hennes forresten? jeg har alltid fulgt den, og når prpblemene dukket opp var det en slags oppslagsverk for meg. hun er helt utrolig. i prinsippet handler det om faste ruitner og alltid roe barnet i sengen, si den faste setningen og gå ut: feks nå er det natt alle barna sover nå.. men noen ganger kan det være grunner til at barnet våkner: feks for mye søvn på dagen, for sene lurer osv. jeg ville ringt hun og kjøpt boka. det er ikke sikkert du trenger mange samtaler. = ) søvn er hellig, du må gjør det som må til = ) lykke til .
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 meg igjen: når han er 14 kan det være at det er lurt å gå over til en lur, dvs ikke sove lenger enn til 13.30-14? evnt tidligere. mulig han allerede gjør dette.har han en eller to lurer nå? hva gjør du når han våkner på natta dA?
Tired mama Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Jeg ar snakket med henne for å få hjelp til vår eldste. Vi fikk faktisk en god del tips. Og det var innmari deilig å ha en ekspert som fortalte oss i detalj hvordan vi skulle få bukt med vårt problem! Sitter jo og leser hauger av bøker, men vanskelig å plukke ut de metodene vi burde gå for... Ikke lenge etter, begynte gutten vår å sove hele natten. (Han var 3,5 år da)... Tror jeg snakket med henne en halvtime, og betale 400 kroner.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Boka hennes koster 299,- hos Notabene! Løp og kjøp Her plukka vi ut det som vi trodde kunne funke for vår del utifra hennes forskjellige søvn-oppskrifter. Nå går legginga som en drøm, og han sover hele natta uten noe tull!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå