Ann Kristin røstad Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 var på ultralyd d var veldig gøy, og se den lille hoppe og styre på dær inne men, han som tok ultralyd Nektet og si om d var jente eller gutt. vet jo at det er tidlig, men han sa at de som kom til han fikk ikke vite va d ble, d skulle være en overraskelse :S lurer på om de har lov til og nekte og fortelle va det blir? noen som vet noe, eller har opplevd noe lignende så send brev
Iselilja Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Hvor tidlig er det da? De har vel ikke lov til å si noe før uke 13. Var det privat UL du tok?
juni2010mamma Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Det er vel ikke opp til legen å bestemme om dere skal vite kjønn eller ikke. Greit hvis det er veldig tidlig, men høres jo ut som ingen får vite uansett uke. Det er ikke opp til han. Da hadde jeg blitt skikkelig irritert. Jeg og samboer hadde bestemt at vi ville vite kjønn, og ingen lege hadde fått overkjørt oss på den avgjørelsen..
Hybelkanina Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Jeg tror ikke det er noen regel om disse ukene her men har hørt at det er slik i Sverige. (Etter hva jeg har hørt kommer det av at man skal unngå at folk velger abort som følge av "feil kjønn"). Du skriver ikke noe om hvor langt på vei du er, men hvis det er tidlig kan det like gjerne skyldes at det er vanskelig å se. Vi var på første ultralyd i uke 12 og hun som tok den da ville ikke si noe rett og slett fordi hun sa det var fort gjort å ta feil så tidlig. Ved ordinær ultralyd skal det være mulig å se det hvis babyen ligger riktig til.
Iselilja Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Bioteknologilovens § 4-5 forbyr helsepersonell å opplyse om fosterets kjønn før utgangen av 12. uke med mindre kvinnen er bærer av alvorlig kjønnsbunden sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå