*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Lurer på om det kan være tegn på det.. Har veldig smerter til tider ved siden av halebeinet. hogger liksom til på en måte. har også ekstreme smerter (veldig langt ned i magen) når jeg går. kan ikke gå 500m en gang før jeg omtrent faller sammen i smerter. i det siste har jeg også fått veldig vondt i lysken på høyre side når jeg sitter lenge av gangen på jobb(kontorstol). er dette bekkenløsning/bekkenplager? Det med smerter nederst i magen, er det bekkenet eller ligamenter? Er det normalt at ligamentsmerter er SÅ vondt? Jeg gråter av smerte og klarer ikke røre meg etter en tur på 500m for sååå vondt er det! (fått beskjed av fødeavdelingen å ikke gå for mye, helt ikke mer enn nødvendig). håper på svar!
tre_prinsesser Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Det kan nok være at du har fått bekkenløsning vennen... Det beste er å bare gå til fastlegen så h*n evt kan sende deg videre til en fysioterapeut. H*n kan hjelpe deg å bevege deg riktig og trene de musklene som hjelper til med å stabilisere bekkenet så smertene forhåpentligvis blir til å holde ut resten av svangerskapet. Veldig vanlig å få vondt i lysken og halebeinet når man har bekkenløsning hvertfall. Og det at du har vondt nederst i magen kan være symfysen som ofte også plager kvinner med bekkenløsning. Kan selvfølgelig også være andre ting da... Men symfysen er på en måte det beinet du kjenner foran hvis du trykker. (Forsiktig, kan være veldig ømt!) Gå til legen du og finn ut av det!
ES76 Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Høres helt ut som bekkenløsning. Jeg har slitt med det hele svangerskapet og er så dum at jeg ikke har oppsøkt fysio. Har mest vondt helt foran i symfysen. Jeg var innlagt en mnd. og fikk da tips av fysio om hva jeg kunne gjøre for å minske smertene og ikke gjøre det værre. Lure måter å gå i trapper på og å snu seg i sengen på. Hadde skli/silkelaken i senga som hjalp veldig. Ligg med pute mellom bena. Jeg har så vondt nå på slutten at jeg er helt handicappet. Vasker jeg eller styrer litt for mye får jeg svi for det på kvelden/natten og hele neste dag. Så ta det mest mulig med ro... Håper det ikke blir for ille for deg!
b77h Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Jeg har gått til soneterapi gjennom svangerskapet, og hun har bl.a. jobbet med å forebygge bekkenløsning (som jeg er heldig å ikke ha fått). Men de punktene har vært kjempeømme. Og hun fortalte om pasienter med alvorlig bekkenløsning som hadde blitt så godt som helt gode etter behandlinger hos henne.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2010 uff var det jeg var redd for :/ ja skal til JM 2.februar så kan høre med henne da. Skal til legen igjen 11.februar så om ikke JM kan gjøre noe så kan iallefall legen min gjøre det:) Så får holde meg i ro og ikke mase og stresse for mye framover. Samboer er helt fantastisk og styrer og ordner hjemme,bære poser fra butikken og holder rundt meg og stryker meg på magen og ryggen! heldig med han:) tusen takk for svar jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå