Gå til innhold

Mange som skryter på seg svangerskapsforgiftning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen? Er det sånn å forstå at dere vil ha ekstra drama eller sympati inn i livene deres?

Man kan ha alle symptomene på sf men faktisk ikke ha det. Vann i kroppen, høyt bt, proteiner i urinen. Det er kun ved blodprøve man faktisk påviser eller avkrefter sf..

Jeg synes dette faktisk er et hån mot oss som nesten mistet livet til denne sykdommen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vet du om hva folk har av sykdommer og tilstander? "skryte på seg sykdom", haha!

Skrevet

Jeg velger å tro at det dreier seg om at man ikke helt skjønner forskjellen mellom begynnende svangerskapsforgiftning og s.f. Ingen er vel ute etter å håne noen, selv om enkelte sikkert smører litt tykt på.

Skrevet

Skryter på seg?

Hvorfor skulle man det?

Jeg hadde begynende svangerskapsforgiftning, men det var bare en av mange ting jeg hadde. Blandt annet ekstrem svangerskapsforgiftning og forverring av min kroniske sykdom ulserøs kolitt, mye vann i kroppen +++++

Etter to tøffe svangerskap legger jeg inn årene og sier at her blir det ikke flere barn.

Skrevet

Er vel ikke en sykdom å skryte på seg vel?

Det er jo veldig farlig både for mor og barn. Kan lede til akutt morkakesvikt.

Skrevet

Det er vel ingen som mener å skryte på seg noe som helst. Det er vel bare det at noen vil være føre var, så de vet at alt er som det skal og at det evt. ikke skal utvikle seg til å bli verre.

Jeg hadde noen få "kjennetegn" på sv.skapsforgiftning. Det var jordmor som mente at jeg måtte på sykehuset for sjekk. Jeg tok det egentlig med knusende ro. Var ikke noe dramatikk, men jeg er glad det ble sjekket ut og at alt stod bra til!!

Skrevet

Har nå jeg aldri opplevd. Og i en alder av 32 blir det endel barn rundtom.

Skrevet

Har vanskelig for å tro at noen vil skryte på seg noe slikt, er jo ikke akkurat en "statussykdom"...

Skrevet

Jeg har aldri skrytt på meg det. Jeg sier det heller slik som det var. Men det var nå på grunn av at jeg hadde de aller fleste symptomene på det at jeg måtte gå til jevnlige kontroller før fødselen. Det var også derfor jeg ble overflytta til en annen fødeavdeling (slik at jeg ikke fikk føde på den avdelingen jeg egentlig ville føde på) dagen før det hele virkelig begynte. Det hadde vært flere fordeler for min del under fødsel og på sykehusoppholdet dersom de ikke hadde sagt at jeg hadde det, så jeg har i alle fall IKKE skrytt på meg det.

Skrevet

Hæ? Har aldri hørt om noen som har "skrytt på seg" denne sykdommen. Tåler du ikke at andre enn deg har hatt det?

Skrevet

Fy fader for en tufs du er HI. Mener du at du har eneretten på SF, siden du har hatt det, og åpenbart i svært alvorlig grad. Makan til egosentrisk menneske.

Selv er jeg en av de som skrev inne har for at jeg følte meg litt ekstra rar (var ganske uggen gjennom hele svangerskapet), med flimring foran øynene ol, og etter mye påpakk herfra dro jeg til JM. Ble lagt rett inn på Obs med svært høyt bt og proteiner i urinen, og da tilstanden min hurtig ble verre, valgte de å forløse barnet med ks over 3 uker før termin!

Så jeg er uendelig glad for at jeg skrev inn her, og "skrøyt" på meg SF, for har jo i etterkant skjønt at dette kunne endt ganske alvorlig for både meg og barnet hvis jeg hadde ignorert syptomene.

Skrevet

Men i all verden... Det er da vel ingen som, sier de har/har hatt svangerskapsforgiftning dersom de ikke har fått den diagnosen fra legen, vel? Dessuten finnes det mange greder av svangerskapsfogiftning, fra mild til alovrlig.

Og dessuten er ikke svangerskapsforgiftning så fryktelig mye å hige etter, det er veldig ubehagelig, faktisk!

Skrevet

Skal ikke si at det ikke er noe som har gjort det, men vi har ikke opplevd noe liknende før. Blir jo en del barn i både familie og omgangskrets med tiden, men har ikke opplevd at noen skryter på seg sykdomer når de har gått gravid. Klart noen er litt mer "gravide" enn andre, men det er jo noe annet.

Skrevet

Det er absolutt ingenting som heter mild svangerskapsforgiftning. Enten har du det eller så har du det ikke.. Har du først fått påvist sf ved blodprøver, kan det bli verre selvsagt men ikke bedre. Ingen versjon som heter mild sf...

Skrevet

Av alle mine bekjentskaper er det kun ei jeg kjenner som har hatt svangerskapsforgiftning. I det tilfellet ble barnet forløst med ks i uke 28. Tror neppe det var skryt fra hennes side...

( Jeg er 30, så det er mange barn og graviditeter i min omgangskrets)

Skrevet

Kanskje ingenting som heter mild svangerskapsforgiftning, men det er jo stor forskjell på alvorlighetsgraden da.

Jeg er 35 år og kjenner etterhvert veldig mange som har fått barn, dermed kjenner jeg også flere som har hatt svangerskapsforgiftning. Har sett alt fra alvorlig help (heter det det?) hvor mor lå i koma i flere dager og holdt på å dø, til akutt keisersnitt og til igangsatt fødsel før termin. Men har aldri hørt om noen som har skrytt på seg svangerskapsforgiftning.

Skrevet

jeg har heller ikke hørt om noen som har skryti på seg det...

ser det er mange som lurer på om det de kan ha, men ingen som skryter det på seg, er jo faktisk ikke veldig vanlig å få det heller...

men er jo vanlig med protein, høyt blodtrykk og ødem på slutten... og da blir man jo fulgt nøye opp for IKKE å få svangerskapsforgiftning, selv om dette ikke kan stoppes..... men med nøye oppfølging kan man forløse ungen før det går for langt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...