Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Sykepleiere. De jobber umenneskelige skift for lusalønn. Er faktisk dem som holder oss i live og passer på oss når vi er så syk at vi ikke kan det selv! Skulle vært topp lønn for det yrket, og masse frynsegoder. Stå på alle dere pleiere! (jeg er selv butikkmedarbeider)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 politikkere. (ikke alle da ) men det kreves en god del av veldig mye for å bli det!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Anestesileger. Jordmødere- får et ansvar! lærere på ungdomskolen. sosionomer
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Forfattere og filmskapere. Trengs genialitet og mot. I hvert fall for å bli en bra en.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #10 Skrevet 22. januar 2010 kult å være beundret da :-) hilsen sosionom (i barnevernet.. he he, kanskje ikke fullt så populært her inne;-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #12 Skrevet 22. januar 2010 Anestesilege? 99% av tiden kjeder de seg, men den ene prosenten der ting plutselig ikke er som de skal, da blir det hektisk og utfordrende. Men helter likevel, var anestesilegen jeg elsket mest dagen jeg hadde ks. Tross alt han som sitter med alt av smertestillende....
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #13 Skrevet 22. januar 2010 Journalister. De setter seg i livsfare hvis nødvendig for å få oss alle informert. Tenker da mest på journalister i ikke-vestlige land, tenk hvor mange journalister som blir drept i Russland.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #15 Skrevet 22. januar 2010 Er det ikke pussig hvordan man mest beundrer de som håndterer liv og død, rent fysisk? Ikke uten grunn, slevsagt. Personlig beundrer jeg de som klarer å formidle den "indre verden". Kunstnere, med andre ord, de som besitter "den femte dimensjonen". Fordi jeg ikke er i stand til det selv. Bare ønsker.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #16 Skrevet 22. januar 2010 Synst det er rart du skriver at å være sosionom i barnevernet kanskje ikke er så populært her inne, det heter jo faktisk barneVERNET, og er jo ment som en trygghet og vern for barn. Bør jo ikke være upopulært på en side som dette da, ganske synd egentlig om det virkelig er upopulært. Min mor er politi, og hørte en gang en dame sa til barnet sitt at "Hun er politi, hun må du passe deg for for hun kan arrestere deg". Fælt at noen oppdrar ungene sine til å være redd for politi og forbinde dem med noe negativt! Ble kanskje litt "off topic" dette men.. Beundrer jordmødre noe voldsomt jeg!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #17 Skrevet 22. januar 2010 Men det er jo sant at folk her inne hele tiden klager på hvor dårlig barnevernet er...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #18 Skrevet 22. januar 2010 Ja, og det er det jeg mener er ganske synd..
TulleMor09&11 Skrevet 22. januar 2010 #20 Skrevet 22. januar 2010 Barnevernet. Hadde aldri klart å takle det dem opplever av vonde ting barn blir utsatt for.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #21 Skrevet 23. januar 2010 Er jeg den første som nevner Leger? Vet ikke hva det er, men Leger har bestandig fascinert meg. Ikke alle da, har møtt leger som er dårlige representanter for resten av legebestanden. Hjelpearbeidere som reiser til land i krisestand. Uansett, alt fra de som deler ut mat og tepper, til de som er inne i ruiner for å grave fram levende og døde.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #22 Skrevet 23. januar 2010 - Tannleger - Gynekologer - Urologer - Hjelpepleiere - Renovasjonsarbeidere (vet ikke om det heter det, men mener altså de som tømmer søpla vår)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #23 Skrevet 23. januar 2010 Barnevernspedagoger. I yrket mitt ser jeg barn regelmessig og grundig, og må av og til sende bekymringsmelding. Jeg synes dette er vanskelig, og beundrer dem som følger saken til bunns. I tillegg ser de mange tragiske skjebner, og ofte står de i stampe, uten å kunne forbedre mye uansett hvor mye de står på. Dersom jeg skulle valgt én yrkesgruppe som skulle få en kraftig lønnsøkning, måtte det være ansatte i barnevernet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå