Norwegian by injection Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Vi hadde bursdag selskap for min 9 åring i kveld. Bowling og pizza og overnatting etterpå. Fikk tlf fra en mor at ikke datteren kunne komme pga omgangssyken. Datteren hadde blitt så lei seg at moren kjørte henne til bowling og pizza alikevel! Noe jeg ikke likte men ok, greit! Jeg sa at jeg ikke ønsket henne på overnatting pga sykom og fare for smitte. Moren var enig. Fikk en mld i 9 tiden i kveld at formen var bra og at datteren var kjempe lei seg blæh blæh blæh..... og om hun kunne overnatte! Hallo???? Da vi var på bowling og pizza sa jenta til meg at hun hadde vondt i magen. Synes det er så dårlig gjort at hun ønsker å sette meg i en sånn situasjon!
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Kjenner problemet. Vi har noen med barn på samme alder som våre, og de har null respekt for omgangssyke. Ene gangen inviterte de vår eldste til overnatingsbesøk mens de voksne i huset hadde omgangssyke. Det visste jo ikke jeg så han fikk jo lov. Jadda hvem lå å breka hele uka deretter, jo det var alle vi her i huset. De sender også ungene hit på besøk med alt mulig uten at man får sjansen til å si nei. Ettersom de holder fint tett om at de er syke. Det liksom lekker ut noen dager etterpå. Skulle ønske de kunne skjønne at vi faktisk ikke vil bli syke.
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Huff!! Kjenner jeg blir dårlig bare av tanken. Du får minne henne på at en ikke er smittefri før 48timer etter siste runde. Er jo ikke ønskelig at de andre jentene med familier skal bli syke bare fordi hun var så uheldig. Fatter ikke at denne moren i det hele tatt tenker tanken. Er barna syk så er de syke, selv om det skjer på dager det passer utrolig dårlig! De må jo også bare lære seg at noen ganger er livet så kjiipt! En vil aldri få oppfylt alle ønsker i andre anledninger heller.
Norwegian by injection Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2010 Jeg skrev tilbake til henne nei, jeg vil ikke ta sjansen av å bli smittet, jeg orker ikke en runde med omgangssyken nå, men hun kan gjerne overnatte når hun er 100% frisk igjen. Denne moren har ikke svart meg, hun er sikkert kjempe sur he he! Blåser egentlig i det jeg da.....teite folk!
Synnøve_Solbakken Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Én ting er et barn med lett forkjølelse, men omgangssyke er jo noe helt annet. Det krever jo mye fravær fra bhg, skole og jobb når en familie får dette. Deesuten er det vel ingen som liker å kaste opp.... Drit i dem, barn må tåle noen skuffelser i livet...
Norwegian by injection Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2010 Enig, barn må tåle litt skuffelser av og til...slik er livet dessverre!
partyoffive Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Pretty straight forwrd this one. U did the right thing. Most people seems to agree, if she is upset, then so be it! I am a fan of the courtesy of a heads up as well. Always do it, and always appreciate to get one. But u will be amazed to see how many parents still would drop their kids in bhg and school bc they have to go to work. Happy bd to C☺
OsloMor Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Det er ikke moren som hadde lagt planer utifra at ungen skulle sove borte da? Høres ut som om moren er mer skuffet enn barnet. Hadde aldri verden hatt en syk unge på overnatting, og særlig ikke en med omgangssyken. De fleste tar seg jo av sitt barn og holder det hjemme når de er syke.
celodi Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 At det går an! Blir såå irritert når folk sier at de er friske 5 min etter de har kasta opp. Jeg hadde nektet de og komme på bowling og pizza også jeg:) Blir kvalm bare jeg hører ordet oppkast!
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #11 Skrevet 23. januar 2010 Her kom svigers på besøk et par dager etter de kom fra syden, med sydenmage.................. Da var mini nesten 4 mnd. Han hadde grønn diare 5-15 ganger i døgnet i 14 dager etter det. Unødvendig spør du meg. Blir så irritert! Kunne lett ha vært unngått. Vi har det lytt i huset med tanke på vannrør, og man kan ikke unngå å høre at håndvasken etter dobesøk varer under 3 sek. Tror virkelig mange folk at egne bassilusker er snillere enn andres eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå