Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg er i uke 19, og har siden i går med ujevne mellomrom hatt så vondt nederst "inni" venstre del av magen. Mage, hofte, helt øverst i beinet. Ligger sammenkrøllet i dusjen og spyler med varmt vann for å roe ned, uten at det hjelper alt for mye, smerten har kommet og gått i over et døgn nå, og jeg føler meg helt invalid... Nå har jeg ligget på sofaen og pustet og lett etter en behagelig stilling i en time, før det slapp litt taket igjen... Hadde ligamenter som strakk seg og litt vondt ved brå bevegelser i forrige svangerskap også, men ikke i nærheten av dette. Kan det være noe annet? Skal jeg være overnervøs og ringe legevakt, eller bare vente og se om det går over?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Har du vært på ultralyd ennå? Det første jeg tenkte var svangerskap utenfor livmoren, men det er nok helt sikkert ikke det. Det er ikke meningen å skremme deg, altså! Lykke til, håper det ikke er noe galt :-)
Kliko Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Jeg hadde nok ringt legevakta, bare for sikkerhetens skyld. Men samtidig minner det meg om sånn vondt jeg hadde når jeg var gravid, og det var bare sener som strakk seg. Lykke til videre =D
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Skal på ul til uka, ikke vært ennå nei. Men finner jo hjertelyd både med babywatcher hjemme, og hos lege / jm... Kjenner masse bevegelse osv... Aner ikke hvordan et svangerskap utenfor livmoren arter seg, men burde jeg ikke hatt vondt tidligere også da? Ikke bare det siste døgnet?
Agehya Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Ring føden du, og ikke legevakten. Så får du sikkert komme inn på UL om de mener det er nødvendig. Jeg fikk vanvittige smerter i høyre side i uke 35, og det viste seg å være en cyste. Barnet hadde det utmerket det, men måtte forløses pga min tilstand. Så det trenger ikke ha noe med svangerskapet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Ja, det minner meg litt om disse ligament-smertene fra forrige svangerskap også, derfor jeg nevnte det, men jeg forstår ikke at det kan være så vondt... Hadde håpet å i hvert fall holde ut til vi skal på ul og lege til uka, liker ikke å "mase". Men hvis dette ikke roer seg ned så må jeg nok bare ringe og be om å få en sjekk... HI
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Jeg er ikke langt nok på vei til å kontakte føden, de har ansvar for gravide etter uke 24 tror jeg, så det er nok en mnd til ennå... Må bli legevakten i tilfelle, men jeg har ikke lyst til å reise dit for "ingenting", så håpet noen her kjente igjen smertene og kunne gi meg et hint om hva det kan være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå