Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring ang. fødsel i badekar (på sykehuset)??

Å føde i vann er et av mine ønsker, men hadde vært artig å hørt andres erfaringer...

Hvor varmt er vannet man ligger i??

Her er en fin fødsel video i badekar..

http://www.youtube.com/watch?v=wmaC8yAEibY

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke selve fødselen har jeg prøvd nei, men jeg vil sterkt anbefale å ligge i badekar når du har veer. Det hjelper veldig!! Jeg tenker også at det kan være fint å føde i karret, men når aldri å prøve det, føder så utrolig kjapt.

Skrevet

har ikke prøvd det men har lest litt om det å syns det virker utrolig behagelig. om jeg får muligheten kommer jeg til å prøve det, f.eks før de setter epiduralen (om jeg rekker den da) står litt om det i det innlegget jeg posta om forskjellige typer smertelindring under fødsel

Skrevet

jeg har ikke erfaring, men har lyst til å føde i vann selv.... jeg har hvertfall lyst til å ligge litt i badekar... det er bare ett badekar på føden, så håper virkelig ikke det er opptatt den dagen jeg skal føde... for at jeg skal kunne føde i badekar må det være en jordmor på jobb som kan ta i mot under vann, og tror ikke det er så mange...

men det så jo helt fantastisk ut på den video`n da :-)

Skrevet

Trodde ikke man kunne være i karet etter at vannet hadde gått, pga infeksjonsfare, men hører jo at mange føder i vann- er det greit om hodet er festet kanskje? Noen som vet?

Skrevet

Veldig forskjell fra sykehus til sykehus på OM du får lov til å føde i selve karet og om du får lov å ligge der etter vannavgang.

I Kr.Sand har de bare ett kar som kan benyttes til smertelindring frem til vannet går, da må man opp. Andre plasser har man fødebasseng som er laget med hensikt å føde oppi. Dette må du forhøre deg med på ditt sykehus.

Det er ikke ett problem å føde i ett badekar etter vannavgang så lenge vannet er rent og det bare er dine bassilusker oppi der.Det at man ikke skal ikke bassenger etter vannavgang skyldes andres bassilusker og de finnes det MANGE av i fellesbassenger...

Vannet ligger på det pleier å ha i badekaret.

Skrevet

Jeg var i kar som smertelindrng med første.

Det var ok i starten men når riene kom tettere følte jeg at jeg ikke fikk slappet skikkelig av mellom riene. Ville helst legge meg ned, men fikk jo ikke gjort mer enn å hvilt hodet på kanten eller i fanget til mannen.

Det var rent herlig å få komme opp å ligge i senga igjen!

Fikk epidural rett etterpå, og sovnet tvert! Sov gjennom de første 5min da jm må måle blodtrykk hvert minutt. Våknet ikke før hun rev det av armen min igjen.

Det var skjønt å komme opp igjen :)

10år etterpå kan jeg omtrent kjenne på følelsen igjen ;)

Skrevet

hei.

jeg fikk ikke føde i badekar eller sitte med fullt vann pga blødning, men fikk sitte oppi karet og bare dusje meg med så varmt vann jeg ville, og det hjelper noe helt sinnsykt på riene:) jeg skal garantert ha badekar neste gang dersom alt tilsier det!

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...