tattooholica Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 når man har delt foreldrerett er det da sånn at faren må ta halvparten av egenmeldingsdagene om barnet er sykt. er det noen som vet hvordan reglene for dette er, eller hvor jeg kan lese om det? jeg har delt foreldrerett, men daglig omsorg. slik jeg hadde forstått det, er det den som har den daglige omsorgen som har alle egenmeldingsdagene for sykt barn. min arbeidsgiver sa til meg at når man har delt foreldreansvar så må man ta halvparten hver. hvor mange egenmeldingsdager har man i utgangspunktet krav på per barn? håper noen vet påforhånd takk for svar
Agehya Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Har dere delt omsorg eller delt ansvar, for det er jo to forskjellige ting. Dersom du har mer enn 50% omsorg for barnet, har du 20 dager. Dersom du og far har delt omsorg, har dere 10 dager hver.
Agehya Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Glemte å skrive at delt foreldreansvar ikke har noe med omsorg å gjøre...
tattooholica Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2010 hei, vi har delt foreldrerett, men jeg har den daglige omsorgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå