Gå til innhold

egenmelding for sykt barn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

når man har delt foreldrerett er det da sånn at faren må ta halvparten av egenmeldingsdagene om barnet er sykt.

 

er det noen som vet hvordan reglene for dette er, eller hvor jeg kan lese om det?

 

jeg har delt foreldrerett, men daglig omsorg. slik jeg hadde forstått det, er det den som har den daglige omsorgen som har alle egenmeldingsdagene for sykt barn.

min arbeidsgiver sa til meg at når man har delt foreldreansvar så må man ta halvparten hver.

 

hvor mange egenmeldingsdager har man i utgangspunktet krav på per barn?

 

håper noen vet :)

påforhånd takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere delt omsorg eller delt ansvar, for det er jo to forskjellige ting. Dersom du har mer enn 50% omsorg for barnet, har du 20 dager. Dersom du og far har delt omsorg, har dere 10 dager hver.

Skrevet

Glemte å skrive at delt foreldreansvar ikke har noe med omsorg å gjøre...

Skrevet

hei, vi har delt foreldrerett, men jeg har den daglige omsorgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...