ifie Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg er helt nybegynner og trenger et par tips! Jeg bestillte en liten pose fra bleieboden.no, og fikk en tøypose med en vakuumpakket pose med nøtter i. Er det best å oppbevare nøttene (som er litt fuktige og klissete) i plasten, eller legge de over i tøyposen (da blir de nok tørre og harde)? Hvilke erfaringer her dere med å bruke nøttene flere ganger? Vasker de virkelig ordentlig på 90 grader også? Går det an å tilføre lukt/parfyme om man ønsker? Jeg blir veldig takknemlig for svar!
jordbærsjokolade Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Jeg oppbevarte bare nøttene i den posen som de lå i jeg, var ikke noe problem det:) Den tøyposen er jo en vaskepose som du legger nøttene i når du skal bruke de. Knyt den hardt igjen hvis du ikke vil ha maskinen full av nøtter! Jeg brukte nøttene tre ganger før jeg kastet de, ble rent og pent hver gang:) Man får kjøpt et slags blekepulver som du kan ha i når du vasker hvitt tøy. Jeg hadde noen dråper med lavendel olje i hver vask, luktet nydelig. Grunnen til at jeg ikke bruker de lenger er rett og slett fordi jeg har glemt å bestille de på nytt.
ifie Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2010 Jeg fikk en bitteliten tøypose også. Den har jeg nøttene i når de er i maskina Jeg har vasket én 40 grader og én 60 grader, men kvier meg litt for 90. Tror liksom ikke rompekluter og håndklær blir ordentlig rene... Lavendelolje hørtes deilig ut, ja! Det må prøves! Takk!
jordbærsjokolade Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Da jeg vasket rumpekluter og sånne ting så brukte jeg helt ferske ubrukte nøtter:) Skal søren meg bestille nye nøtter nå jeg!
Abracadabra Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 ja jeg har de i plastposen også. jeg har fått vite at de funker best i varmt vann, så kjør på med kokvask! jeg bruker ofte gamle strømpebukser også jeg, sitter en kveld og klipper & knyter, to i hver "pose" for det hender den lille tøyposen min ikke er helt tett og det er IKKE gøy med nøtteskall overalt, hehe. forresten så fikk jeg også vite at etter jeg hadde brukt dem (bruker dem to-tre ggr vanligvis) så kunne jeg koke dem - jeg tar vare på dem i et gammelt syltetøyglass, dekker dem bare med vann og koker i et kvarter ca., og så sile av såpevannet, og bruke det til vaskemiddel (både i vaskemaskin og som Zalo o.l.). Det var jo kjekt med tanke på kald vask i maskin o.l. Lykke til
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 http://www.vaskenotter.no/
Rampongi Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 aldri hørt om, men 2 prøvepakker er bestilt. gleder meg takk for spennende tråd.
Pixie Power Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Må bare nevne at vi syntes det luktet haggis og det som verre er. Men det var bare mens tøyet var vått, Lukten forsvant heldigvis :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå