Gå til innhold

Store høyspent ledninger på åssiden i drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å der bor jeg ..70 meter fra to kjempe store høyspent ledninger å en transformator stasjon.bekymrer meg så jeg blir gal.Kreft å sånn)men kan ikke flytte for det har jeg ikke råd til.kan jeg ha sånn måling i leiligheten av stråling?noen som har gjort det?andre som bor nære høyspent ledninger hvordan syns dere det er?jeg bor på åssiden ved kjøstreud skolen å fra verandaen min ser jeg jævelskapet som ruver som et langt mareritt i terrenget:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel sånn at de måler denne strålingen før de bygger boliger der??? Hadde det vært for høye verdier hadde det vel ikke vært lov å bygge der?!

Ellers er jeg ingne ekspert på området, så jeg vet ikke om de minimale strålingene over tid kan være skadelige. Fysioterapauten min fortalte meg om en bekjent av han hvor han og kona hadde slitt veldig med å få barn. (de bodde under store høyspent ledninger.) En stund etter hun flyttet der ifra ble hun gravid. Det der kan jo bare være skrøn for alt jeg vet...

Men om du vil kan du sikkert betale for en måling.. men før du gjør det ville jeg undersøkt med kommunen din, som kanskje har oversikt over dette.... Eller de som eier mastene..

Skrevet

Denne blokka jeg bor i er byggd 1966 .og de høyspentene har vel vært der i mange år.noen på åssiden bor enda nærmere enn meg.uff noen bor tilogmed under høyspentledningene.tenk dere det.tragisk.det er nesten så jeg har lyst til å gå rundt å ringe på hos folk å høre om de opplever mere sykdom og kreft ved å bo så nære jævelskapet.er bare så redd for ungen min å meg selv .vil jo ikke ha kreft fordi jeg kjøpte denne boligen..

Skrevet

Nå virker du litt for hysterisk! Du trenger IKKE gå rundt å være redd for at du og ungen din skal få kreft. Jeg vet sånn ca hvor du bor, har mesteparten av familien min bosatt på åssiden skjønner du. Hadde det vært skadelig stråling ville det nok ikke vært lovlig å bo der. Du bor tross alt heller ikke rett under/ved siden av en så..

Skrevet

hvor på åssiden bor de rett ved høyspentledningene som går bortover hele betzy kjelsbergsvei? har de bodd der lenge.jeg kjenner flere på åssiden som har fått kreft.noen er døde i dag..jaja uansett hvor mye jeg bekymrer meg så må jeg bo der.kan ikke bare selge det har jeg ikke råd til.skulle bare likt å vist hvor mye stråling som går gjennom de jævl...ledningene:/og jeg kan vel ta måling av stråling i boligen..noen som vet hvor jeg henvender meg for å gjøre det?

Skrevet

Slapp av tommlingene, dere dauer ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...