Gå til innhold

Er det bare meg som har en mor som irriterer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mora mi forstyrrer meg i det jeg driver med, avbryter meg når jeg er i ferd med å herpe dataen og lar meg stort sett ikke få rasere huset som jeg vil

Hilsen 4 åringen til

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Har en sånn mor jeg også. Får ikke lov å hoppe på lillesøster, hun skal liksom drive og kle på meg og er hysterisk for at jeg skal grise mat i håret og etterpå skal hun liksom vaske håret mitt. Påstår hun bestemmer når jeg skal legge meg og når det er morgen. Ikke får jeg godterier når jeg vil heller!

Hilsen Anniken, 2.5 år

Skrevet

nei det er ikke bare du som har det!

Her i huset har vi ei sur hurpe som alltid skal ha oss til å gjøre teite ting som å rydde opp noe eller gå å legge oss. HALLO... vi er jo opptatte med å se på cartoon network samtidig som vi spiller DS og vi har ikke tid til å gjøre som hun vil hele tiden.

Hilsen 4,5åringen og 6åringen til

Skrevet

Haha,morsom tråd!!

Her har jeg en mor som er såååå redd for alt,hun flytter alle tingene bort når jeg kommer for nære,men jeg har blitt smart,jeg klatrer bare,og får tak i tingene!!

Og så blir hun irritert når jeg kaster alle dorullene i do,men jeg synes det er kjempefestlig!!

Hilsen Adrian

Skrevet

Mora mi lar ikke meg tegne på veggene, lugge babysøstra mi, spise brødskiver med makrell i tomat i den hvite stolen, spise sjokoladekjeks til frokost eller se Kaptein Sabeltannfilm fra jeg står opp til jeg legger meg. Jeg får heller ikke sitte i forsetet når hun og jeg kjører bil. I det siste har hun også fyrt seg veldig opp når jeg alltid har svart vennlige forespørsler/ordrer med "NEI!!!!! JEG VIL IKKE DET!!!!!

Treåringen til

Skrevet

Gud jeg er så enig! Min mor er så urettferdig! Hun ler når min lillebror tisser på badegulvet, men om jeg skal være like vittig og tisser inni klesskapet til mamma og pappa, da blir hun dritsur.

Og hva er vitsen med å snakke til meg når jeg ser på tv? Da tuner jeg jo ut alt. Så STILLER HUN SEG FORAN TV og fortsetter å mase? Blir sprø av damen!!

Hilsen Theodor, snart 4.5 år

Skrevet

endelig en tråd så vi kan klage litt vi også :-)

min mamma tror ikke jeg klarer noen ting ho.

feks skal ho hjelpe meg med å smøre mat, men det klarer jeg jo, men er litt mat overalt da, men det gjør ikke meg noe.Det forsvinner av seg selv, for jeg tørker ikke opp.( hokus-pokus)

også tror ho at jeg må ha hjelp til å komme på do, for ikke å snakke om at jeg blir masa på minst 100 ganger om jeg skal på do...klarer meg selv jeg, og kommer meg på do, men blir litt våt på beina noen ganger da, og litt ekkel i fua etter å ha bæsja, men men...nå har jeg diare da....

hilsen lucas på 3 1/2 år.

Skrevet

Mammaen min er heller ikke av de greieste.

Ikke får jeg legge alle bamsene våre og meg selv oppå lillebror og ikke får jeg leke med de lekene broder'n leker med men må sitte og vente helt til han er ferdig med dem ... KJEDELIG!

Ikke får jeg tegne på veggene (selv om det første veggmaleriet mitt fremdeles er urørt et år etter produksjon), og middagen min må ligge på fatet sitt og ikke ved sidenav (der den tross alt gjør seg best).

Også må jeg ha krem i kinnene mine om kvelden. Og selv om jeg prøver å vise henne hvor kjipt det er ved å kline litt på hennes kinn og så er det ingen bønn.

Ikke får jeg sitte i forsetet i bilen heller, selv om jeg viser henne alle de akrobatiske triksene jeg kan når hun setter meg baki. Den dama tar ikke et hint ...

Hilsen Ådne 2 1/2 år

Skrevet

Jeg sitter søren meg ikke å tisser. Jeg er snart mann og forbeholder meg retten til å tisse bak doen. Kjerringa vasker do hele tiden likevel og fortjener å se at det blir rent

Den frustrerte sønnen til

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig..

Min mamma nekter meg å spise brødskiver med nugatti hver eneste dag. Jeg har prøvd å sultestreike, uten hell..:-(

Og så får jeg ikke lov å se tv hvert eneste våkne minutt vi er hjemme, selv om det er bare det jeg vil!!! Usj, hun er så sur. Har prøvd å hyle og skape meg og lage skikkelig rabalder også, men det hjelper ikke i det hele tatt..

Har prøvd å alliere meg med pappaen min, han er litt lettere å lokke enn mamma, men da er hun på pletten med en gang å sier at det ikke nytter å spørre ham.. Arrgh!!!

Hilsen mammas lille gull snart 4 år.

Skrevet

Mora mi er også håpløs! Jeg får ikke engang lov til å banke storebroren min.. Hallo! Han er 6 år! Litt juling må han vel tåle.. Også påstår hun at jeg ikke får lov å sitte på lillesøster.. Hvorfor ikke det liksom?! Jeg blir så sliten av den skrikinga hennes... Også sier hun at jeg ikke kan få cola til frokost. Det er urettferdig!!! Også synes hun IKKE at jeg er søt når jeg sier faen.. Men storebror har lært meg det jo! Blir så sliten av den dama der altså.. Bra vi er flere!

Hilsen Elias 2,5 år.

Skrevet

Da skulle dere ha møtt mora mi. For det første så gir hun meg ikke ny banan dersom jeg skulle være så uheldig å brekke min. Og det hjelper ikke uansett hvor mye jeg hyler og skriker. Da blir hun sur. Og når jeg heller en pose mel utover kjøkkengulvet og ruller meg i det for å være morsom blir hun også sur. Og jeg kunne nevnt andre episoder i lange baner, men dere har hvertfall fått et lite innblikk i hverdagen min nå...

Even, 2,5 år.

Skrevet

Vi har det ikke greit. Hva skal vi gjøre med de mammaene våre..?

Mora mi lar meg meg ikke spise bare pålegget. Jeg vil jo helst bare ha osten, og ikke brødskiva. Også hender det at hun har glemt og gi meg smokken, når vi skal kjøre. Det hjelper ikke uansett hvor mye jeg roper mokkederi :( Ikke får jeg mer mat hvis jeg har kasta maten og tallerkenen i gulvet heller. Den gikk i tusen knas. Da ble jeg litt lei meg. Så at mammaen min ble fortvila. Ja ja, mamma kan bli sur og lei seg, men hun blir veldig gla når jeg sier såmasseglaideg :-)

Tulla, snart 2 år

Skrevet

Skulle møtt mora mi dere. Ho er sinna ho!!

Jeg måtte si unskyld til ei dame på butikken, bare for at jeg sparket henne på leggen og sa dust. Gjorde vel ikke noe det, kjente ho ikke jeg!!

Også blir mamma sint når jeg maler bilen hvit. Må jo være greit å få ny bil da??

Dere skulle sett ho da jeg knuste to vinduer til kjelleren. Men hun hadde jo klaget på at det var så varmt den sommeren. Ville bare hjelpe til jeg... aldri fornøyd med noen ting den dama der.

Men så gir ho meg mye kos og klem, og sier hun elsker meg. Så da tilgir jeg henne for at hun kan bli sint på lille hjelpsomme meg.

Hilsen Mini på 4 år.

Skrevet

Min mor lar ikke meg og vennene mine spille play station dagen lang, men vi må være med ut å leke i snøen (som egentlig er ganske morsomt men jeg vil bare ikke innrømme det), jeg må også legge meg i rimelig tid når jeg skal på skolen (men jeg er jo ikke trøtt!!!!) jeg får heller ikke spise godteri hver dag og må drikke vann når jeg er tørst. Jeg må også gjøre lekser med en gang jeg kommer fra skolen, når jeg heller vil leke.

Det verste er at jeg ikke får flytte (helst til mormor) når jeg sier at jeg vil!!

Hilsen verdens beste gutt, 8 år.

Gjest sug lut
Skrevet

Bare vent, brødre, det blir verre jo eldre dere blir. Muttern kommer trampende opp trappene og forbi døra hver gang det blir stille på rommet hvor jeg og dama er. Det er sykt irriterende. Som om ikke vi veit hva vi gjør, lizzom. Går ikke akkurat på barneskolen lenger.

Skrevet

Ikke tåler ho at jeg drikker heller. Hun burde vært fornøyd med at jeg tissa i bokhylla hennes og ikke i senga etter en våt kveld på byen

Den voksne sønnen til

Skrevet

Mora mi er bare den verste, asså!

Hun tvinger meg til helt håpløse ting hver eneste dag: Kle på meg, skifte bleie, spise, gå til barnehagen - det er sikkert i hvert fall 300 meter å gå og synes jeg skal gå selv hele veien, enda jeg bare er 3 år. Alle de andre tingene jeg har skrevet over, protesterer jeg på så mye jeg kan, og prøver å løpe min vei og vri meg unna, hjelper ikke det hyler jeg så mye jeg kan, men hun blir bare mer og mer sta. Det verste er at hun får pappa med på det også.

Og når vi først har fått på både inneklær og parkdress og kommet oss til barnehagen, så skal vi sannelig ta AV dressen og vinterskoene igjen, bare fordi vi skal være inne! Og selv om jeg sier at jeg ikke vil ha frokost i barnehagen så hun setter matboksen i kjøleskapet, betyr jo ikke det at jeg ikke vil ha frokost i barnehagen. Så da ser hun oppgitt og irritert ut når jeg hyler at hun skal ta matboksen ut av kjøleskapet igjen! Jeg mener, litt må de jo finne seg i.

Og når kvelden kommer og vi har spist middag og jeg har badet, da synes hun at jeg skal sove! I min egen seng! Alene! Maken til frekkhet. Så denne uka har jeg virkelig fortalt henne hva jeg synes om det. Og jeg har stått opp av senga sikkert 50 ganger hver kveld i 5 dager nå, og hun har båret meg inn igjen hver gang. Stae kjerring! Og da jeg la meg til å sove på gulvet i gangen var ikke det bra nok heller :-(

Foreldre asså!

Hilsen 3-åringen til

Skrevet

Da har dere ikke møtt mora mi! Hun blir driiiit sur om jeg Hjelper henne med og rydde litt i bakeskoffen hennes.. Tar og kaster litt vanilje sukker uover hele kjøkkenet.. Eller litt mel o.l.. Og når jeg da henter en duk elns for og tørke opp etter meg, så tar hun meg bort og sier.. ÅÅÅÅHHHH!!! Eller når jeg prøver og leke litt med hunden vår.. Kjører gåbilen min etter hun.. Har det kjempe morro jeg da.. og det tror jeg hunden også har.. Hun løper nå hun så.. og da kommer mamma og ødelegger ALT! og tar bort bilen.. hva er det for noe tull da???

Hilsen 1,5 åringen til

Skrevet

Da skulle dere møtt mora mi ass.. Jeg må legge meg kl 8 når jeg skal i barnehagen og hun tvinger meg i dusjen når jeg ser på tv og helst ikke vil dusje, hun kjefter på meg når jeg ikke hører på henne.

Jeg får heller ikke mat i senga etter jeg har lagt meg selv om jeg har spist en time før jeg la meg liksom.

Når jeg spør pappa som sier lettere ja til ting jeg vil sier hun "du har hørt hva mamma har svart" akkurat som jeg gidder og høre på det.

Jeg får heller ikke lov og gå til barnehagen alene selv om det er det jeg vil, men nei det er farlig pga veien med bilene sier hun, akkurat som ikke jeg klarer og passe på når jeg skal gå over veien.

Når jeg spør hun om jeg kan få en lillesøster eller lillebror svarer hun nei, er jo liksom det jeg ønsker meg.

Nei ikke lett og ha en slik mamma, selv om jeg egentlig elsker henne masse og koser og klemmer masse på hun. Sier til henne hver dag hvor vakker og nydelig hun er, da blir hun kjempe glad og det er sånn jeg liker henne allerbest:)

Hilsen gogutten til mamma på 6 år

Skrevet

har lurt på en ting med mamma.. først så maser hun vettet av meg at jeg skal gå på do og tisse fordi jeg står å vrir meg og hopper litt og stokker beina fordi jeg må sånn tisse men har ikke tid..

og så da når jeg kommer på doen hvorfor er det så galt å tisse litt oppå doringen litt oppå lokket litt ved siden toalettet på ene siden og så den andre siden før tissen er tom? skulle bare sett den fine strålen jeg fikk til... men da blir mamma sint plutselig

Skrevet

Mammaen min blir så sint når jeg hiver ting, leker, klær osv i do.. skjønner ikke hvorfor.. de kaster jo selv ned papir der?????..

Hilsen 1 åringen, og storebror på snart 5 hilser og, han skjønner ikke hvorfor mamma aldri kan legge seg før han ;)

Skrevet

Bra det er flere der ute. Mora mi tar kaka uansett altså.

Hver ENESTE gang jeg blir sinna så blir det no tull med ørene hennes. Hu klarer ikke høre hva jeg sier før jeg har slutta å hyle, og da glemmer jeg jo hva jeg er sint for. Håpløst! Også får jeg ikke spise yoghurt til middag, og ikke fem minutter etter middag heller (hallo? det var jo derfor jeg bare spiste to biter)

Og tenk...hu skjemtes over meg da jeg skulle gå på kjøkkenet på restauranten for å spørre om ikke maten kom snart.

Hilsen oppgitt 2åring

Skrevet

Det er da ingenting i forhold til hvordan min mamma er. Nekter meg alt hun. Ikke får jeg løfte opp lillebroren min stakkars selvom han bare ligger der uten og røre seg, ikke får jeg drikke opp alt i kjøleskapet eller spise alle yoghurtene som vi har..er jo sulten jo:( Og dere skulle sett hvor sur hun ble når jeg gikk og tok meg sjokolade som hun og pappa hadde kjøpt..Masa om at hun hadde sagt nei og at vi skulle spise middag nå. Herregud blir mett på sjokolade jeg, da.

I tillegg så maser hun hele tiden på meg at jeg må vaske hendene mine, men når jeg gjør det på kvelden så skjønner hun ikke at jeg liker og gjøre grundig og ihvertfall vaske de med såpe minst 20ganger.

Hver gang jeg er på do så dilter hun etter og sier "har du tisset?" så flink og tørker i vei, men når jeg prøver og tørke henne etter dobesøk..ha ha. Det får jeg ikke lov til. Er virkelig forskjellsbehandling ja.

Og når vi snakker om forskjellsbehandling hva med at lillebror på snart 5mnd får smokken sin servert på sølvfat hver gang han åpner kjeften, mens jeg...får beskjed om at jeg må si hva jeg vil ha, jeg...Du er for stor til å gråte..Ha. Men det bryr jeg meg ikke om får jeg har skjønt at hvis jeg vil ha selskap etter at jeg har lagt meg så skriker jeg akkurat som lillebror gjør og mamma eller pappa kommer løpende..he he..

Dette ble litt rotete for jeg skriver dette i mørket på rommet. Det er jo etter leggetid så...hysj! Ikke sladre til mamma!! Også er jeg bare en liten snelle på 2.5år:)

Skrevet

Begge foreldrene mine pålegger meg å gjøre ting jeg hater bare fordi de ikke er glad i meg! Jeg må rydde rommet mitt, henge opp klærne mine og huske å skylle ned i do. De maser og kjefter hele tiden.

Noen ganger tar de fra meg ting også, som at jeg ikke får se tv før jeg gjør det de har vært sure på i flere dager. Åh, som jeg hater dem, særlig mamma som er hjemme å passer på hele dagen.

Jeg er sikker på at hun sluttet å jobbe bare for å være slem med meg!

10åringen til;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...