Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Hei, Jeg er for tiden aktivt sykemeldt og skulle nå i januar økt i ansiennitet og lønn. Sjefen min sier at jeg ikke får dette før jeg er tilbake i full jobb igjen. Noen som vet om det stemmer? Jeg vet at økning av ansiennitet blir "fryst" når man er i permisjon, så det er kanskje samme regler? Blir veldig glad hvis noen kan hjelpe meg!
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Du mottar da sykepenger. Dersom du får disse direkte fra Nav blir ikke sykepengegrunnlaget ditt utregnet på nytt, sel vom du ville fått lønnsøkning dersom du var på jobb.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Takk for svar! Ja, jeg mottar sykepenger nå, men disse betales av arb.plass som får igjen fra nav. Jeg skal over på gradert sykemelding fra 1 februar, samme dag som lønn utbetales på arb.plass. Det vil jo ikke da lenger være nav som står for utbetalingene, men arb.plass. Det jeg lurer på er om det stemmer at jeg ikke oppnår opparbeidet ansiennitet før jeg er helt friskmeldt og i full jobb? Har leita etter noen retningslinjer på dette, men finner det ikke. Kan jo nevne at dette er i privat bhg hvis det skulle ha noe å si.
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Dersom du begynner å jobbe gradert skal du ha lønnsopprykket ditt for det du mottar av lønn. Men for sykepengene har du ikke automatisk rett på det. Google folketrygdloven og sykepenger, så finner du sikkert svar på det meste du lurer på. Du får forresten ansiennitet selv om du er sykemeldt
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Takk for god hjelp! Jeg skulle gjerne hatt det med ansiennitet svart på hvitt, hvis ikke vil nok ikke sjefen høre på meg er jeg redd:/ Vet du hvor det står hen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå