Gå til innhold

Gutten min kom 18.01.10 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter ei uke med maserier, begynte de å bli kraftigere! Natt til søndag 17. ble det bare verre og verre, men ikke noe ble regelmessig og det var for lang tid mellom riene. Mandag morgen i 5-6 tiden hadde jeg så vondt at jeg ringte føden og spørrte om de kunne ta en sjekk.. Vi kjørte ut og jeg fikk sjekka, der var det 1-2 cm åpning- samme som tirsdagen uka før!

Fikk beskjed om at det var nok kansje noe på gang, men det kom til å ta tid siden jeg var førstegangs. Lei og oppgitt kjørte vi hjem igjen og jeg prøvde sove litt siden jeg om natta vakna hvert 10.min da riene kom. Men det ble ikke bedre, nei tvert imot.. Riene begynte bli regelmessige og vondere, på det verste rant tårene og jeg brekte meg flere ganger. Da klokka ble rundt 17 tiden begynte min mor å bli stressa, hun skulle kjøre meg og være med på fødselen. Hun jaget meg i bilen, enda jeg var sikker på at det ikke var vits å kjøre enda.. Det var sikkert ikke nok åpning hvis det i det hele tatt var noen.. Vi kjørte utover og riene kom da med 3min mellomrom. Da vi kom til føden ble vi sittende å vente, jeg satt der og pusta og peste å følte meg heller lite høy i hatten der det passerte folk forbi.. Etter en tid med venting kom jeg endelig inn til sjekk, da fortalte jeg at jeg hadde vert der tidligere på dagen og jeg var i tvil om de var noe videre nå.. Hun sa at slik jeg hørtes ut så måtte det jo være noe og at vis jeg ønsket kunne hun sjekke!

Jeg ble til slutt enig med meg selv at hun skulle sjekke det, og da viste det seg at jeg hadde 7cm åpning!! Og jeg fikk tildelt fødestue med en gang. Jeg fikk ei akupunktur nål i hodet som skulle virke beroligende, også fikk jeg lystgass! Å himmel og hav for en lettelse det var å få tre den maska på å puste i den! Da kl ble 20.50 ca kom pressriene etter hun hadde tatt vannet en stund før. Jeg opplevde det å presse som en lettelse i forhold til åpningsriene, men samtidig veldi ekkelt. Da småen var nesten ute fikk jeg panikk og begynte puste ukontrollert hva som kom over meg husker jeg ikke.. Fikk roet meg igjen lgjen og vips så var småen ute! Herregud det var lettelse da det var gjort!

De klippet navlestrengen og tørket han litt før jeg fikk han på brystet, han lette med en gang etter brystet og tok pupp med en gang han fikk. :) Han veide 3060 gram og var 49cm :D

Hadde to små rifter og måtte sy tre sting, men det var verre å ta bedøvelse en syingen selv.. ;)

Nå sitter jeg her med brystspreng (noe jeg ikke hadde kommet på at jeg kom til å få før jeg fikk det) og en liten nydelig gutt som skal hette Mateo på armen.. :D

Og alle dere som ikke har født enda, lykke til :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med lille gutt:-) Kos deg masse!

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Skrevet

Gratulerer! Må si jeg er misunnelig her jeg sitter å vokser 3 dager før termin...

Skrevet

Gratulerer SÅ masse med Mateo! Brystspreng er ikke det beste i verden, nei.. Men, går over. Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...