Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvor mye og hva dere trener?

jeg har trent regelmessig ( 5-6 g i uka) i 3 år nå ca. og etter jeg ble gravid trener jeg ca 4-5 g i uken. Step, styrke, spinn, aerobic o.l. men har gått ned i vekter på styrke og hopper ikke så mye på step.

får avogtil stramminger i livmoren når jeg trener. noen andre som har det slik? er 18+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, trener det samme som deg. Spinn, step, total (kondis)-og styrke. Har trent fast i flere år, og legen(e) sier man da kan fortsette omtrent som før, men ta noen hensyn hva gjelder vekttrening og svært intensivt kondisjonstrening.

Idag satt jeg opp et treningsprogram med PT, og fremover skal jeg bruke strikk til styrkeøvelser. Vi tok utgangspunkt i rådene her:

http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/faktahefter/gravid_403674

Jeg har ikke kjent at det strammer noe mens jeg trener- er nøyaktig like langt på vei som deg (termin 28/6)- men det behøver jo ikke bety så mye? Kjenn etter, lytt til kroppen og tren i vei:-)

Lykke til!

Skrevet

Trener og instruerer som før, 16 uker på vei.

Vant til å trene 5 ganger i uken, og trener det meste. Men som deg så unngår jeg å hoppe på step'en.

Jeg har ikke gått ned på vekter (annet enn roing), armene og skuldrene er ok å løfte tungt så lenge jeg kan puste greit gjennom øvelsene.

Trener også Pilates og Yoga, men visse øvelser unngår jeg eller modererer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...