annemor80 Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Lurer isåfall på hva dere tjener, om dere har lyst å fortelle det!? Spesielt daglige ledere! Jeg har nemlig fått tilbud om jobb som det, men synes lønna er overraskende lav. Så jeg vil gjerne ha noen referansepunkter
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Jeg jobbet som servitør for 3 år siden og fikk 110 kr timen. Da var jeg 27 år..... Det er ikke akkurat godt betalt!
Anna Nym :o) Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 mannen er kokk på en kafe. Ikkje daglig leder, men ansvarlig for kjøkkenet. 160,-/timen
MarihønaMedHvitveis Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Kaffebar, startet på 115 kr/t, steg til 117 etter to år Og da jeg hadde vikariat som assisterende daglig leder hadde jeg - hold deg fast - 121 kr/t!! Vet det er et relativt vanlig nivå for bransjen, eller kanskje litt i underkant. På Stockfleths tror jeg de tjener nærmere 130 i timen. Nå vet jo ikke jeg hvordan det er der du har fått tilbud, men der jeg jobbet hadde daglig lederne potensielt ganske høye bonuser, det hjelper jo på. Men ja, laaavlønnsbransje :-)
annemor80 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2010 Hmm, ja, tusen takk for svar! Jeg er så fryktelig i tvil.... Har jobbet i dagligvare, og der har jeg ca 400´ i året, pluss litt mindre enn det i bonus. Vil bort fra det pga utrolig mye jobbing og mas hele tiden. I kaffebar-bransjen har jeg fått tilbud om 300´ (pluss bonus, men det er ikke snakk om mer enn 50-60 000 ekstra). Greit at det er noe mindre ansvar, men 100 000 ned i grunnlønn? Vil bare ikke takke ja til noe som burde vært høyere:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 de som tjener bra har ansvar for stedet selv. altså de tar risikoen også jeg har venner som jobber sånn og alle har gått drastisk opp i lønn etter at de tok ansvaret selv også er det jo morro da
*dum&deiLig*™ Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Hvis du vil bort fra mye jobbing og mas hele tiden er ikke daglig leder jobben for deg. Spesielt ikke i slike bransjer hvor det ofte er få ansatte og høy turnover. Som dalig leder har du ansvaret for alt, samt at du ofte må steppe inn selv dersom noen er syke eller må ha fri.
MarihønaMedHvitveis Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 enig med dum og deilig over her (tror jeg det var), du vil IKKE ha den jobben om du vil ha mindre jobb og ansvar. Det er ekstremt stor utskifting i kaffebarbransjen. Det er konstant opplæring av nye, ditt ansvar. I tillegg er det en bransje som er veldig løs for de ansatte, altså at unge ansatte (som det vel er flest av) kanskje føler litt mindre ansvar og forpliktelse. Man har lite rammer og regler ang arbeidstider og ferier, og det er kanskje lett å sende sjefen en sms og si at man ikke kan jobbe allikevel - gjerne kvelden i forveien - eller samme dag I tillegg er det gjerne alltid en oppvaskaskin, espressomaskin, matmonter, kvern, kasse, bankkortautomat som slår seg vrang på frilørdagen din, og du må komme og ordne opp. Eller du sitter og spiser deilig fredagsmiddag med familien en kveld klokken 1930, og den nye ekstrahjelpen din har talt kassa til 1500 -. Der var den kvelden ødelagt Jeg jobbet først for norges største kaffebarkjede og husker sjefen min hadde mobilen på døgnet rundt, selv da hun var på ferie med kjæresten i Hellas. Den eneste ferien på over en langhelg utenlands(eller utenbys for den saks skyld) jeg kan huske at hun hadde de to årene. Nå jobber jeg i en ganske nyoppstartet kaffebar og det er selvfølgelig minst like mye arbeid for daglig leder der. Dette ble langt og kronglete og fullt av lidenskapelige skrivefeil og muntlige formuleringer, vet ikke hvorfor det ble så negativt. Jeg elsket jobben min lenge, men jeg var utslitt lenge før det korte assisterende-vikariatet. Ikke verdt lønna, desverre! Nå sparer jeg til en lækkerbisken av en epsressomaskin til kjøkkenbenken min hjemme istedet ;-)
annemor80 Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2010 Marihøna, jeg kan fortelle at dagligvarebransjen er 100 000 ganger verre enn det du beskriver Er klar over problemstillingene dine, men jeg har foreløbig et veldig godt inntrykk av min mulige arbeidsgiver! De har veldig faste rutiner for personalet, og "oppførsel" som du beskriver over blir rett og slett ikke tolerert. Såvidt de sier. Men jeg vet meget godt hva det innebærer å være sjef, og jeg velger allikevel å tro at dette er mindre stress enn jobben jeg har nå. Legg til mye kortere åpningstider enn i matbutikk, så blir det nok fint. Men det er den lønna! Får se hvor høyt jeg greier å presse dem Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå