Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Prøvde og spørre på en annen tråd, men fikk ikke svar der. Men er det noen her som jobber i dyrevernet, eller som selv har levert katten sin til dyrevernet for omplassering? Jeg har en katt jeg har vurdert og omplassere pga allergi, men aner ikke hvordan man går frem, og står ikke noe info om dette på d.b sine sider heller (ikke som jeg har funnet hvertfall...) Hva koster det og levere inn katt o.s.v Skulle vel egentlig ringt, men siden jeg har hørt så mye negativt om frekke/sure ansatte der, så er jeg redd for å få moralpreken/kjeft eller noe om jeg ringer de...:-/
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 (mener dyrebeskyttelsen ikke dyrevernet) Hi
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Ville nok først forsøkt å omplassere katten privat / eve. via finn.no Jeg fikk min katt på omplassering. Dvs. jeg fant ham på Finn da han var kattunge. De som skulle gi ham bort hadde funnet en katt på Majorstua som de tok med seg hjem da katten hadde mjauet i gatene i flere uker. Den hadde navnelapp, men da de ringte eieren så ville han ikke ha katten lengre så de tok den til seg. Og så fant de ut at den var gravid og de ga bort kattungene (mot en symbolsk sum på 200,-) på Finn.no Så jeg ville forsøkt venner, kjente og annonse på Finn først. Ikke fordi jeg ikke liker dyrebeskyttelsen - jeg er selv medlem der - men fordi de har utrolig mange dyr som skal omplasseres og som trenger gode hjem. Og da bør man prøve andre muligheter først.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Så de kattene som omplasseres privat ser IKKE etter ett godt hjem med andre ord?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Var absolutt ikke det jeg mente. Jeg bare påpeker at dyrebeskyttelsen har mange dyr til omplassering så det er best å prøve å omplassere selv før man leverer dyret til dyrebeskyttelsen 20:27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå